تاریخچه قالب ژله

دسته بندی ها :
تاریخچه قالب ژله

قالب ژله ابزار و ظرفی است که افراد برای فرم دهی ژله و یا ژلاتین از آن استفاده می‌کنند. به طوری که وقتی ژله را که به‌صورت مایع است درون آن می‌ریزیم و سپس در یخچال می‌گذاریم مواد به شکل ظرف موردنظر فرم می‌گیرد. قالب‌های ژله می‌توانند از نوع شیشه‌ای، فلزی، سیلیکونی و یا پلاستیک باشند که قابل‌ذکر است متداول‌ترین آنها نوع پلاستیکی آن می‌باشد. زیرا هم از لحاظ قیمت مقرون‌به‌صرفه بوده و هم دارای مقاومت خوبی هستند و به دلیل جنسشان به‌راحتی قابل فرم دهی بوده و می‌توان آنها را به اشکال مختلفی تبدیل کرد.

تاریخچه ساخت قالب ژله ای

جالب است بدانید این ظروف قدمتی چندین‌ساله دارد که قدمت آن به قبل از قرون‌وسطی در اروپا برمی‌گردد. از آن دوره تا اواسط قرن نوزدهم برای افراد خاص مورد استفاده قرار می‌گرفت. ژله در آن زمان غذای نخبگان بود و به‌عنوان قطعه‌های فرم گرفته درون قالب‌ها بر روی میز غذای اشراف‌زادگان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بیشتر بدانید: آشنایی با تولید قالب ژله و نحوه استفاده

قالب های اولیه ژله

در زمان‌های گذشته که به‌تازگی از این ماده خوراکی خوشمزه استفاده می‌شد که برای فرد دهی آن از پوسته تخم‌مرغ و گوش‌ماهی استفاده می‌کردند. به‌مرور زمان این قالب‌ها جای خود را به قالب‌های فلزی و سپس پلاستیکی دادند.

ژله چیست

امروزه ژله به‌صورت پودری آماده درون بسته‌های کاملاً بهداشتی با نام‌های تجاری متنوع به فروش می‌رسد که دارای طعم و رنگ متفاوت است. این پودرها حاوی ژلاتین پودر شده و طعم‌دهنده‌ها از جمله شکر و یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی و رنگ‌های خوراکی و غیره می‌باشد که به راحتی با مقداری آب تهیه می‌شوند.

مزایای قالب ژله پلاستیکی

قالب‌های پلاستیکی دارای اشکال و رنگ‌بندی متنوعی هستند که هر شخصی بسته به نوع مهمانی خود می‌تواند از آنها انتخاب کند. قالب‌های پلاستیکی از لحاظ وزنی بسیار ایده‌آل بوده و همین ویژگی سبب شده کار با آنها به‌سهولت انجام شود.
قالب‌های پلاستیکی از پلاستیک مرغوب تولید شده و هیچ‌گونه ضرری برای افراد ندارد.

اگر بخواهیم از لحاظ قیمتی مقایسه کنیم این قالب‌ها از قالب‌های فلزی و قالب‌های سیلیکون بسیار ارزان‌تر بوده و این امکان را می‌دهد تا هر فردی بتواند از آن استفاده کند لذا همین امر سبب گردیده تا نسبت به بقیه برتری داشته باشد.

نکات مهم در انتخاب قالب ژله

انتخاب شکل و فرم قالب ژله کاملاً سلیقه‌ای بوده و هر فردی می‌تواند نسبت به نوع ژله و یا مهمانی که می‌خواهد در آن سرو کند شکل قالب را انتخاب می‌کند برای مثال شما می‌توانید برای شب یلدا از اشکال انار و یا هندوانه استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید رنگ قالب به‌هیچ‌وجه تأثیری بر محتویات درون آن ندارد و هر شخصی می‌تواند نسبت به سایر وسایل و ظروف پلاستیکی خود و یا به‌دلخواه خود انتخاب کند.

اگر دوست دارید ژله‌های کوچک و به‌صورت تکی تهیه کنید می‌توانید از قالب‌های کوچک که معمولاً چند قالب در یک ظرف وجود دارد استفاده کنید.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی