طرز تهیه دسر کاستارد با ژله

دسته بندی ها :
طرز تهیه دسر کاستارد با ژله

کاستارد در بازار لوازم قنادی و شیرینی‌پزی به‌عنوان یک پودر برای تهیه دسر کاستارد مورداستفاده قرار می‌گیرد. از پودر کاستارد بیشتر به‌عنوان تهیه دسر و کرم استفاده می‌کنند. تهیه دسر کاستارد با ژله بسیار آسان است و هرکدام از بانوان عزیز می‌توانند به‌راحتی آن را در منزل خود درست نمایند. امروزه اکثر افراد به دنبال خرید پودر کاستارد یا کاسترد هستند اما اگر خودتان می‌خواهید آن را درست کنید دستور آن‌چنان سختی ندارد.

احتمالاً در مقالات بعدی دستور تهیه پودر کاستارد خانگی را به شما آموزش خواهیم داد. تهیه دسر با استفاده از پودر کاستارد یکی از محبوب‌ترین دسرهای اروپایی است که بسیار خوشمزه خواهد بود. دسر Custard معمولاً بر پایه شیر و تخم‌مرغ تهیه می‌شود.

دسرها یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار در بین افراد هستند که به‌طورمعمول بعد از صرف غذای اصلی سرو می‌شوند. این خوراکی‌های لذیذ دارای تنوع بسیار زیادی هستند و هرکدام از مواد اولیه مخصوص به خود تهیه‌شده‌اند. ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه دسر کاستارد با ژله به شما عزیزان آموزش دهیم لذا با ما همراه شوید تا این دسر خوشمزه را یاد گرفته و با تهیه آن به مهمانی‌ها و مجالس خود جلوه دهید.

مواد لازم برای تهیه دسر کاستارد

  • شیر: ۵ لیوان
  • شکر: ۵ قاشق غذاخوری
  • پودر ژله آماده: یک بسته
  • پودر کاستارد: ۴ قاشق غذاخوری

روش تهیه دسر کاستارد با ژله

به‌صورت مرحله‌به‌مرحله می‌توانید این دسر خوشمزه را تهیه نمایید. ما در ادامه مرحله تهیه کاسترد را با ژله به شما آموزش می‌دهیم.

مرحله اول

در مرحله اول باید پودر کاستارد تهیه‌شده را در یک لیوان شیر خنک ریخته و آن را به‌قدری هم زده تا کاملاً درون شیر حل شود، بعدازاین که شیر و پودر به‌طور کامل با یکدیگر مخلوط شدند کنار گذاشته و به سراغ ۴ لیوان مابقی شیر می‌رویم و آن را درون ظرفی ریخته و بر روی شعله قرار داده تا داغ شود و به جوش آید.

مرحله دوم

سپس مخلوط پودر و شیر را به همراه شکر به شیر داغ اضافه می‌کنیم و چیزی در حدود یک ربع مرتب آن را هم زده تا غلظتی همانند فرنی پیدا کند.

زمانی که مواد به غلظت موردنظرمان رسید آن را از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم تاکمی سرد شود. قالب ژله پلاستیکی را که از قبل باکمی روغن و فرچه آشپزی چرب و درون یخچال گذاشته بودیم را برداشته و کاستارد خنک شده را درون آن می‌ریزیم و در یخچال قرار می‌دهیم تا کاملاً خنک شود و خودش را بگیرد، در این زمان که به کاستارد فرصت فرم دهی و خنک شدن را می‌دهیم به سراغ پودر ژله می‌رویم.

مرحله سوم

پودر ژله را می‌توانید هر طعمی که دوست دارید انتخاب کنید و آن را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به‌صورت بن ماری آن را حل کنید تا مایعی شفاف و یکدست داشته باشید بعدازاینکه به‌طور کامل حل شد یک لیوان آب‌خنک به آن اضافه کرده و کامل هم می‌زنیم سپس می‌گذاریم کنار تا مایع خنک و از دمای آن کاسته شود.

بعدازاینکه کاستارد خودش را گرفت ژله تهیه‌شده را بر روی آن ریخته و دوباره قالب را درون یخچال می‌گذاریم و در حدود ۲ الی ۳ ساعت بدان زمان می‌دهیم تا ژله نیز خودش را بگیرد و کامل فرم قالب را داشته باشد. بعد از گذراندن زمان موردنظر می‌توانید دسر را به‌راحتی از قالب پلاستیکی خارج کرده و آن را با انواع ترایفل ها و یا میوه‌ها تزئین کنید و آن را میل کرده و لذت ببرید.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
Call Now Buttonتماس مستقیم تلفنی