طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

دسته بندی ها :
طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا زعفرانی یک دسر ایتالیایی می‌باشد که به‌عنوان یک دسر بین‌المللی خوشمزه و پرطرف‌دار در سراسر جهان به شمار می‌آید. این دسر بسیار لذیذ دارای دستور پخت متنوعی است البته پایه اصلی این دسر یکسان بوده و برای تنوع در طعم می‌توان تغییراتی در آن ایجاد کرد. دسر پاناکوتا برای مهمانی‌ها و مجالس مختلف گزینه بسیار خوبی به شمار می‌آید برای مثال می‌توانید برای شب بزرگی همچون شب یلدا پاناکوتای انار را تهیه و از آن لذت ببرید. پاناکوتا زعفرانی را می‌توان در طعم‌هایی مانند شکلاتی، زعفرانی و یا انار و غیره تهیه کنید و به‌وسیله آن مهمانی‌های خود را لذت‌بخش‌تر کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا زعفرانی

  • پودر ژلاتین: 2 قاشق سوپ‌خوری
  • خامه صبحانه: 1 بسته
  • شیر: یک و نیم پیمانه (بهتر است پیمانه خود را یک لیوان معمولی در نظر بگیرید)
  • شکر: نصف پیمانه
  • زعفران دم‌کرده: 2 قاشق غذاخوری

روش تهیه پاناکوتای زعفرانی

در مرحله اول باید لازم است شیر و خامه را از یخچال خارج کرده و به مدت حدود 30 دقیقه بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد و پس از آن قالب پلاستیکی خود را با یک ‌قلم موی آشپزی به خوبی چرب می‌کنیم تا برای تهیه دسر آماده باشد. حال نوبت به تهیه ژلاتین می‌رسد، پودر ژلاتین خود را در ظرفی ریخته و بر روی آن نصف لیوان آب جوش بریزید و به‌صورت بن ماری آن را به طور کامل حل کنید. برای اینکه مایع یک‌دستی تهیه کنید لازم است آن را به‌خوبی هم زده تا کامل حل و یک‌دست شود.

مرحله اول

بعد از اینکه ژلاتین مایع مدنظرمان درست شد به سراغ تهیه بقیه دسر می‌رویم. شیر را داخل قابلمه ریخته و بر روی شعله ملایم قرار می‌دهیم و به آن خامه را اضافه می‌کنیم و به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کرده تا یک‌دست شود سپس شکر را نیز کم‌کم افزوده و آن را نیز هم می‌زنیم تا در شیر حل شده و در کف ظرف باقی نماند.

مرحله دوم

هنگامی که همه مواد به‌خوبی با هم حل شدن وقت آن است که ژلاتین تهیه شده را بدان اضافه کنید و همه مواد را باهم، هم بزنید و در آخر زعفران دم‌کرده خود را نیز افزوده و مجدداً هم زده تا یک مایع زردرنگ به دست آید. لازم به ذکر است هم زدن را تا زمانی ادامه می‌دهید که مواد به غلظت موردنظر یعنی چیزی مشابه فرنی شود.

مرحله سوم

زمانی که غلظت مدنظرتان به دست آمد قابلمه را ازروی شعله برداشته و مواد را درون قالب آماده کرده می‌ریزیم و گوشه‌ای می‌گذاریم تا از دمای آن کاسته شود و بتوان آن را درون یخچال گذاشت. زمان لازم برای درست شدن این دسر چیزی در حدود 10 ساعت می‌باشد البته اگر زمان کافی دارید بهتر است بیشتر بماند تا کاملاً سفت شود و خودش را بگیرد. بعد از سپری شدن زمان کافی می‌توانید پاناکوتای خود را از یخچال خارج کرده و در ظرفی برگردانید و روی آن را با انواع مغزها و یا ترافیل ها تزیین کنید و نوش جان بفرمایید.

ایده جالب تزیین پاناکوتای زعفرانی

شما می‌توانید این دسر لذیذ را در کنار ژله نیز سرو کنید. برای این کار زمانی که پاناکوتا به طور کامل خودش را گرفت ژله را با هر طعم دلخواهی درست کنید و بعد از اینکه خنک شد و به دمای محیط رسید با یک قاشق بر روی پاناکوتایی که درون قالب هست بریزید و دوباره آن را در یخچال بگذارید و زمان لازم برای تهیه ژله را بدان بدهید. با این کار هنگامی که دسر را از قالب ژله پلاستیکی خارج می‌کنید دسری دولایه خواهید داشت که در لایه اول ژله و بر روی آن پاناکوتا قرار گرفته است.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
Call Now Buttonتماس مستقیم تلفنی