شرکت Nestlé و طرح بازیافت پلاستیک

دسته بندی ها :
شرکت Nestlé و طرح بازیافت پلاستیک

در این مطلب با طرح موفقیت آمیز شرکت معتبر Nestlé در خصوص بازیافت مواد پلاستیکی و بطری های آب معدنی خواهیم پرداخت

شرکت نستله در سال 2020 اعلام کرد که برای بازیافت پلاستیک های تولیدی در بطری های آب معدنی خود برای تسریع در روند بازیافت محصولات پلاستیکی و راه حل نوآورانه حاضر است مبلغ 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند .

نستله از سال 2018 طرح ریزی و برنامه مدونی را در پالایش محصولات خود  و نگاهی ویژه به پلاستیک  این برنامه ریزی را شامل بسته بندی های استاندارد و استفاده از مواد پلاستیکی قابل بازیافت بود را از سال 2018 همچنان ادامه داد

لازم به ذکر است میزان سرمایه گذاری هنگفت این شرکت خروجی های مازاد را تا سال 2025 تضمین خواهد کرد این امر به اقتصاد دایره ای مانند و جمع آوری و کاهش میزان زباله های مضر برای محیط زیست را تحت الشعاع قرار خواهد داد .

مارک اشنایدر مدیر عامل وقت شرکت Nestlé عقیده دارد ” هیچ پلاستیکی نباید در محل دفع زباله به عنوان موارد زائد جامد دور ریخته شود این امر همان چیزی است که امروزه معضل بسیاری از شزکت ها و کارخانه جات تولید پلاستیک در جهان است .

مروری بر بازیافت پلاستیک

بازیافت پلاستیک در جهان به فرآیند بازیابی زباله و یا ضایعات پلاستیکی و پردازش مجدد به چرخه تولید محصولات پلاستیکی میگویند که باعث تولید مواد مفید در چرخه محیط زیست خواهد بود .

هدف از بازیافت کاهش فشار و تنش آلودگی پلاستیک و در عین حال کاهش فشار آلودگی بر محیط زیست است , این روش نه تنها باعث جلوگیری از آلودگی خواهد شد بلکه در حفظ منابع و هزینه ها صرفه جویی زیادی می شود .

چرا نیاز به بازیافت پلاستیک داریم ؟

پلاستیک ها از دیرباز مواد با دوام , سبک و ارزان بودند , آنها به راحتی میتوانند در محصولات مختلفی که کاربرد های متنوعی دارند پیدا شود و یا قالب بندی شوند .

در جهان هر ساله طبق آمار سایت بهداشت جهانی WHO  بیش از 100 میلیون تن پلاستیک در سراسر جهان تولید می شود لذا محققان همواره در تلاش هستند صنعت پلاستیک را در جهان متحول کنند

بازیافت پلاستیکی یکی از فاکتورهای اصلی و اساسی در تغییر نگرش نسبت به تولید خواهد بود

فعالیت های شرکت نستله برای بازیافت مواد پلاستیکی

چشم انداز چند ساله این شرکت در بسته بندی مواد از جمله مواد پلاستیکی در محل دفع زباله , در اقیانوس ها و دریاچه ها معطوف شده و همواره در تلاش است تا این مواد را از این محیط دور کند .

برای دستیابی به این تعهد تلاش مستمر و بی وقفه نیاز است با این حال بحران موجود با موارد زائد پلاستیکی همواره وجود داشته و همکاری و کنش جمعی برای تغییر نحوه مدیریت بسته بندی ها در زندگی مدرن سایه افکنده است .

شرکت نستله در حال همکاری با شرکای زنجیره ای خود از انجمن های صنعتی گرفته تا جامعه مدنی در تلاش است تا مفاهیم مناسب استفاده از مواد خام و بسته بندی را در دستور کار قرار دهد .

 

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی