طرز تهیه ژله رنگین کمان

دسته بندی ها :
طرز تهیه ژله رنگین کمان

درست کردن ژله رنگین کمان یا همان ژله چند رنگ مخصوص میهمانی ها و مجالس یکی از پرطرفدارترین هنرهای سفره آرایی به حساب می آید. اگر به دنبال دستور طرز تهیه ژله رنگین کمان می باشید جای درستی آمده اید. در فروشگاه اینترنتی جهان پلاستیک ما به صورت ساده و آسان سعی کردیم بهترین دستورالعمل درست کردن انواع ژله های رنگی و دسر را با استفاده از قالب های ژله آموزش دهیم. پس در ادامه با این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه ژله رنگین کمان

تهیه ژله رنگین کمان یکی دیگر از تکنیک های درست کردن انواع ژله های خوارکی است. طهم و مزه ای که این نوع ژله دارد نسب به ژله های عادی بسیار خوشمزه بوده زیرا انواع طعم های ژله به صورت لایه لایه روی یکدیگر سوار می شوند. اما برخی نکات کلیدی در تهیه ژله رنگین کمان یا چند رنگ وجود دارد که به صورت مرحله به مرحله آن را راخواهیم گفت. قبل از آموزش لازم به ذکر است بدانید مدت زمان صرف شده برای تهیه ژله رنگین کمان نسب به ژله های معمولی بسیار زیاد است. بنابراین با دقت مراحل را به درستی انجام دهید تا نتیجه زحمت خود را ببینید.

برای خرید انواع قالب ژله پلاستیکی از فروشگاه جهان پلاستیک کلیک کنید

مرحله اول

در مرحله اول ابتدا نصف پودر ژله خریداری شده را درون یک کاسه مخصوص و یا ظرف مخصوص بریزید. پس از آن مقداری حدود نصف لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. در این حالت بایستی با استفاده از یک قاشق پلاستیکی محلول ژله را تا حد امکان به هم بزنید تا کاملا شفاف شود. سپس مجددا نصف لیون آب سرد به آن اضافه کرده و به هم بزنید.

مرحله دوم

پس از اینکه آب سرد را اضافه کردیم حال بایستی محلول شفاف ژله حل شده را داخل قالب مخصوص بریزیم و چیزی حدود 1 ساعت داخل یخچال برای لایه اول می گذاریم دقت شود در برخی سایت ها گفته شده که بهتر است حدود 20 دقیقه در فریزی بگذاریم اما طبق بررسی های صورت گرفته ممکن است ژله شما یخ بزند بنابراین بهترین کار این است به جای قرار دادن در فریزی درون یخچال قرار دهیم.

بیشتر بدانید: طرز تهیه ژله بستنی ساده و آسان

پس از اینکه لایه اول را درون یخچال قرار دادیم تا خودش را بگیرید. قبل از یک ساعت گهگاهی به ژله سر میزنیم تا ببینیم بیش از حدو سفت نشود. فقط تا حدی که خودش را بگیرد کافی است. حال نصف دیگر پودر ژله را نیز با نصف لیوان آب جوش مخلوط میکنیم. اما به جای آب سرد در این مزحله از می توان از شیر و یا بستنی استفاده کرد. لازم به ذکر است پس از اضافه کرده این موارد آنها را کاملا مخلوط میکنیم.

مرحله سوم

در این مرحله لایه دوم را روی لایه اولی که خودش را گرفته به آرامی با استفاده از قاشق بر روی لایه اول می ریزیم و مجددا به مدت زمان حدود 1 ساعت داخل یخچال می گذاریم. به همین صورت تمام بسته ها را آماده می کنیم و لایه به لایه ژله معمولی و ژله بستنی را درست می کنیم و روی یکدیگر می ریزیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه تمام لایه ها را درست کردیم و مدت زمان زیادی صرف شد حال نوبت به خارج کردن ژله از قالب می رسد. برای اینکه بتوانید به راحتی ژله را جدا کنیم کافی است قالب را داخل یک ظرف بزرگ تر از آب داغ قرار داده تا دیواره ژله از قالب جدا شده و بتوانید به راحتی در یک ظرف دیگر برگردانید.

نکات مهم در تهیه ژله رنگین کمان

ژله رنگین کمان را می‌توانید با انواع قالب‌ها تهیه کنیم. حتی می‌توان به‌جای استفاده از قالب از لیوان‌های مخصوص با شکل‌های مختلف و یا لیوان‌های طلقی مخصوص ژله استفاده کرد. بعضاً دیده‌شده درون پوست تخم‌مرغ نیز این نوع ژله‌ها را درست می‌کنند.

  1. هنگام درست کردن هر لایه دقت شود که لایه زیر کاملا آماده و خودش را بگیرید.
  2. هنگام ریختن هر لایه حتما مواد را با استفاده از یک قاشق بزرگ بر روی لایه زیرین بریزید تا حرارت بیش از حد باعث پارگی لایه زیرین نشود به نوعی با هم ترکیب نشوند.
  3. هنگان درست کردن ژله چند رنگ می توانید از پودر ژله مختلف با طعم های خوشمزه استفاده کنید.
  4. همچنین میتوانید به جای استفاده از انواع قالب های بزرگ از ژله خوری های فانتزی و کوچک استفاده کنید.

درصورتی که روش های دیگری در طرز تهیه ژله رنگین کمان می شناسید خوشحال خواهیم شد از همین بخش با درج نظر دستورالعمل های تهیه آن را برای ما ارسال نمایید.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی