ظروف یکبار مصرف

دسته بندی ها :
ظروف یکبار مصرف

اگر کمی به اطراف خود دقت کنید می‌بینید که ظروف یکبار مصرف به خوبی جای خود را در بین ما پیدا کرده است و طرفداران پروپاقرص خود را دارد و در بیشتر مراسم ها بر سر سفرهای ما حضور دارد.

برای مثال در مراسم های جشن تولد و یا هیئت ها تنوع و کاربرد این ظروف را به وضوح مشاهده می کنیم. زیرا استفاده از آنها بسیار راحت و دیگر نیازی به صرف انرژی با آب و مواد شوینده برای شستشو و جمع کردن ظروف نیست.

از طرفی نمونه ی بارز دیگر آن که همه ی ما آن را دیده و استفاده کرده ایم در آبمیوه فروشی های سطح شهر که برای سرو نوشیدنی ها و بستنی ها از ظروف یکبار مصرف استفاده می کنند تا مراسم مذهبی و غیره .

تنوع در ظروف یکبار مصرف 

در زمان های قدیم ظروف یکبار مصرف تنوع حال را نداشت و بسیار محدود بود.اما امروزه به غیر از تنوع در طرح های آن ، اندازه و رنگ متنوع و باب پسند همه افراد وجود دارد و شما می توانید مطابق با مهمانی هایتان و همچنین بر حسب نوع غذایتان آن را انتخاب کنید .

علاوه بر ظروف مصرفی غذا، بسیاری از شرکت ها این روزها گزینه های دیگری از لوازم یکبار مصرف پذیرایی را استفاده می کنند برای مثال فنجان یکبار مصرف، لیوان یکبار مصرف،سینی های یکبار مصرف و…

مزایای ظروف پلاستیکی یکبار مصرف

مهمترین مزیت ظروف پلاستیکی شامل دوام و هزینه است اما مزایای دیگری را می توان برای آن نام برد.

۱. دوام ظروف پلاستیکی :

پلاستیک ها بسیار بادوام هستند به طوری که می توانید ظروف پلاستیکی را از فاصله ی دور پرتاب کنید  یا هنگامی که مجبورید با خودتان غذایی را حمل کنید در زمان استفاده از این ظروف مطمئن هستید که با قرار دادن درون کیف و یا کیسه ظرف سالم می ماند.

۲. هزینه ظروف پلاستیکی :

پلاستیک ها ارزان ترین مواد نسبت به سایر مواد تولید ظروف همچون شیشه ، فلز و چوب می باشند همچنین می توان آن را در مقادیر زیادی تولید کرد

۳.بهداشت ظروف پلاستیکی:

یکی دیگر از مزایای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بهداشتی بودن آن نسبت به سایر ظروف قابل استفاده مجدد می باشد. در هنگامی که از ظروف معمولی استفاده می کنیم حتی با شستشو ممکن است تمامی باکتری های موجود در ظرف از بین نرود و همین باعث انتقال بیماری از فرد به فردی دیگر شود . اما وقتی از ظرف یکبار مصرف استفاده می کنیم این زنجیره انتقال را متوقف می کنیم.

۴. صرفه جویی در مصرف آب و انرژی:

همانطور که می دانید برای شستن ظرفها آب و انرژی زیادی به کار می رود یک ماشین ظرفشویی برای شستشوی ظرف های مهمانی مقدار زیادی آب و همچنین برق استفاده می کند در نتیجه با جایگزینی ظروف یکبار مصرف میتوانیم خصوصا ظروفی که به عنوان پلاستیک سبز شناخته می شود علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها دوستار محیط زیست نیز خواهند بود .

۵. راحتی استفاده از ظروف یکبار مصرف :

یکی از دلایل و مزایایی که افراد از ظروف یکبارمصرف استفاده و از آن به خوبی استقبال می کنند راحتی آن است زیرا بعد از سرو غذا و نوشیدنی بدون اینکه جایی کثیف شود تمام ظروف جمع و دور ریخته می شود.

صنایع و مشاغلی که به تولید پلاستیک  برای تهیه ظروف یکبارمصرف اقدام میکنند همواره خریدارانی دارند که از این محصولات استقبال کرده اند این صنایع عبارتند از

  1.  صنعت هواپیمایی و صنعت راه آهن
  2. تولیدکنندگان لبنی و بستنی
  3.  صنایع تولید آب معدنی
  4. صنایع شوینده

مزایای ظروف یکبارمصرف شفاف:

اکثر ظروف مواد غذایی یکبار مصرف پلاستیکی به صورت شفاف تولید می شوند و از این بابت دارای مزایای مفیدی می باشند یکی از این مزیت ها عبارت است از مطلع شدن فوری از محتویات داخل ظرف نرخ فروش ظورف یکبار مصرف شفاف بسیار بالاتر از سایر ظروف بوده و جالب است بدانید کیفیت این ظروف نیز به مراتب بالاتر خواهد بود .

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
Call Now Buttonتماس مستقیم تلفنی