استفاده مناسب از فلاسک یا ترموس

دسته بندی ها :
استفاده مناسب از فلاسک یا ترموس

 چگونه یک فلاسک یا ترموس مایعات را گرم و سرد نگه می دارد؟

به عنوان یک قاعده ،انسان عجیب و متفاوت است ، وقتی که بدن آن سرد باشد او مایعات گرم می خواهد و هنگامی که داغ و گرمش است او می خواهد خنک شود.

آیا شما هم موافق هستید که انسان کاملا متضاد است؟ وقتی که زمستان است ، ما گرما می خواهیم و هر کاری که بتوانیم انجام می دهیم تا خودمان را گرم کنیم و همینطور وقتی تابستان فرا می رسد ، چشم خود را به سیستم های تهویه مطبوع می اندازیم تا خود را از گرما محافظت کنیم.

همان گرمایی که در زمستان پذیرای آن بودیم ! یک فلاسک یا ترموس آب یکی از چنین اختراعاتی است که ما را در فراهم کردن نیازهای گرما و سرما یاری می کند.
این اختراع دقیقا در مورد گرم نگه داشتن ما نیست ، بلکه در مورد نوشیدنی های محبوب ما، مانند قهوه ، چای، شیر و غیره که به ما برای گرم نگه داشتن بدن کمک می کند صدق می کند.

یک فلاسک آب و یا ترموس آب ، نوعی بطری خاص است که در آن مایعات داغ چای و قهوه را گرم نگه می دارد و مواد سرد مانند یخ یا آب سرد را برای مدت طولانی سرد نگه می دارد. همچنین بد نیست بدانید که با نامهای دیگر مانند فلاسک خلاء یا به سادگی یک قمقمه شناخته می شود. در ساخت و تولید فلاسک و ترموس آب این مطلب را مطالعه کنید

ساز و کار یک فلاسک و یا ترموس آب:

یک فلاسک یا ترموس آب کمی شبیه یک کوزه عایق بندی شده فوق العاده است. یک قمقمه معمولی دارای یک محفظه شیشه ای داخلی و پلاستیک خارجی است. برای دوام بیشتر و همچنین زیبایی فوق العاده فلاسک آب می توان از جنس فلز ضدزنگ نیز ساخته شود. بین لایه های داخلی و خارجی یک خلاء وجود دارد. پوشش شیشه ای داخلی به طور کلی با یک لایه فلزی بازتابنده روکش شده است. در آخر ، یک برش محکم و پیچ خورده در بالای فلاسک وجود دارد. این ویژگی های اساسی و ترتیب آنها عملاً تمام انتقال گرما را از طریق هدایت ، همرفت یا تابش از بین می برد.

ساخت داخلی فلاسک یا ترموس آب:

هدایت ، انتقال و تابش سه حالت است که در آنها گرما پخش می شود.

اگر یک جسم داغ را لمس کنید ، گرما مستقیم به بدن شما جریان می یابد ، زیرا بین شما و ماده داغ ارتباط مستقیمی وجود دارد. لمس یا تماس فیزیکی پایه اصلی جریان گرما از طریق هدایت است .

از طرف دیگر جریان گرما از طریق همرفت می تواند بدون تماس یا تماس صریح انجام شود. برای درک انتقال همرفت ، نمونه یک بخاری را در نظر بگیرید. هنگامی که بخاری را روشن میکنید ، هوای گرم را از طریق کوره داخل اتاق شما می کند.

این هوای گرم نسبت به هوای سرد سبک تر (یا کمتر متراکم) است ، بنابراین افزایش می یابد. همچنان که بخاری هوا را داغ می کند ، شروع به بالا رفتن می کند و شروع به فشار هوای سرد از بیرون می کند. به زودی ، این فرایند شبیه به یک چرخه می شود، در حالی که به تدریج اتاق را گرم می کند و هوا را جایگزین می کند.انتشار گرما با استفاده از مایع در حال حرکت (یا حتی گاز) به همرفت گفته می شود.

تابش گرمایی، انرژی منتشر شده به وسیله ماده با موج الکترومغناطیس است. تابش گرمایی بدون وجود ماده ، در فضای خالی منتشر می شود و نتیجه رفتار و حرکت‌های تصادفی اتم ها و مولکول ها در ماده است. در نتیجه تابش نیاز به وجود محیط مادی ندارد.

حالا که از هدایت ، همرفت و تابش آگاهی دارید ، بیایید دوباره به کار فلاسک یا همان ترموس آب بپردازیم. 

حال ، هدف اصلی از یک فلاسک جلوگیری از جریان گرما به داخل و خارج از فلاسک است. محفظه داخلی فلاسک از شیشه تشکیل شده است که رسانای گرما ضعیف است. از این رو ، گرما با هدایت جریان نمی یابد. از آنجا که بین دیواره های داخلی و بیرونی بطری خلا وجود دارد ، جریان گرما توسط همرفت کار برکنار می شود. سرانجام ، نقره شدن دیوارها تضمین می کند که گرما در اثر تابش از بین نمی رود. در نتیجه ، مایعی که در یک فلاسک ترمز نگه داشته می شود ، همچنان سطح گرمای خود را حفظ می کند.

خصوصیات یک فلاسک خوب:

یک فلاسک ایده آل از عملکرد گرم و سرد خوبی برخوردار خواهد بود و این امکان را دارد که یک دم نوش را بعد از چند ساعت در سرما ، گرم نگه دارد. ویژگی مهم دیگر داشتن یک درب ایمن و محکم است ، به طوری که حتی اگر فلاسک شما به طور تصادفی درون کیف شما به پهلو بیفتد ، نوشیدنی از فلاسک نشت نخواهد کرد. از دیگر ویژگی های فلاسک اندازه ی مناسب و خوب دهانه ی آن است که بتوان فلاسک را به راحتی تمیز کرد و یا هنگام پر کردن فلاسک از مایعات دچار مشکل نشویم. و دیگر ویژگی آن جنس بدنه ی آن است که باید از مواد مرغوب و عالی و بهداشتی تشکیل شده باشد. که جهان پلاستیک تمامی این ویژگی ها را برای محصولات خود رعایت کرده و به بهترین شکل تولید می کند.

جهان پلاستیک در تولید تمامی محصولات خود پایبند به قوانین و رعایت ویژگی های آن محصول می باشد و سعی بر برآورده کردن نیازها و خواسته های شما عزیزان را دارد بنابراین به غیر از محصول پر فروش فلاسک آب یا همان ترموس آب خود محصولاتی متنوع دیگری همچون کلمن آب،  و یا تولیداتی مثل کلمن آب مسافرتی، داشتن کلمن صندوقی مناسب، کلمن های صادراتی و وسایل و ابزار آلات پلاستیکی آشپزخانه را تولید و با بهترین قیمن در بازار عرضه می کند جهان پلاستیک علاوه بر رفع نیازهای شما عزیزان دوستار کودکان شما نیز می باشد و با تولید اسباب بازی های زیبا و متنوع و همچنین مرغوب دوست خوبی برای فرزندان شما می باشد.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
Call Now Buttonتماس مستقیم تلفنی