تزیین خامه فرم گرفته با خامه پاش

دسته بندی ها :
تزیین خامه فرم گرفته با خامه پاش

وقتی قصد داریم برای مهمانی‌ها و مجالس خودمان شیرینی و کیک درست کنیم به طور حتم نیازمند خامه فرم گرفته می‌شویم البته این خامه خوشمزه برای برخی دسرها نیز کاربرد دارد تا بتوانید توسط خامه پاش آن را به شکل‌های مختلف بر روی آنها بریزید. شاید برای بعضی از افراد این سؤال پیش آید که فرق خامه با خامه صبحانه چیست و یا به چه خامه‌ای فرم گرفته گفته می‌شود.

خامه قنادی و یا خامه فرم گرفته به خامه‌ای گفته می‌شود که دارای درصد چربی بالایی بوده و قابلیت فرم گرفتن به اشکال مختلف را دارد و طعمی لذیذ و شیرین دارد؛ لذا ما در این مطلب قصد داریم تزیین کیک با خامه توسط خامه پاش را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خامه فرم گرفته

  • خامه صبحانه: 2 بسته 200 گرمی
  • شکر: 100 گرم

روش تهیه خامه فرم گرفته

مرحله اول

ابتدا یک ظرف مناسب و تا حدودی بزرگ و از جنس استیل انتخاب کنید. لازم به ذکر است جون خامه قرار است زده و حجم پیدا کند ظرف را بزرگ انتخاب می‌کنیم. خامه‌ها را بازکرده (اگر آب دارد حتماً آن را بیرون ریخته) و خامه را درون ظرف موردنظر بریزید و سپس بدان شکر را بیفزایید.

همان‌طور که گفتیم بهتر است ظرفتان از جنس استیل باشد تا هم در برابر سرمای فریزر مقاوم بوده و هم خیلی سریع‌تر خنک می‌شود. اما اگر چنین ظرفی نداشتید می‌توانید از جنس دیگری استفاده کنید اما لازم به ذکر است حتماً در محیطی خنک آن را درست کرده و همچنین ظرف خود را درون ظرفی پر از یخ قرار دهید تا بتوانید به‌راحتی خامه فرم گرفته را تهیه کنید.

مرحله دوم

در ابتدا فقط کافی است خامه و شکر را با یک چنگال یا یکدیگر مخلوط کنید و بعد مواد را درون فریزر به مدت نیم ساعت بگذارید تا کمی خودش را بگیرد و سفت شود. بعد از سپری شدن زمان موردنظر آن را خارج کرده و دوباره با چنگال کمی آن را هم زده تا تمام مواد به طور یکنواخت یخ بزند و دوباره درون فریزر قرار می‌دهیم. این مراحل را سه بار تکرار کنید.

بعد از اینکه این چند مرحله را انجام دادید وقت آن رسیده که مواد را با همزن برقی با دور تند بزنید. نکته‌ای که در اینجا قابل‌ذکر است این موضوع می‌باشد که در ابتدای هم زدن مواد کمی شل می‌شود که این موضوع کاملاً طبیعی بوده و جای هیچ‌گونه نگرانی نمی‌باشد.

هنگامی که در حال هم زدن خامه با دور تند همزن برقی هستید می‌بینید که مدام به حجم خامه افزوده شده و سفت می‌شود؛ بنابراین این کار را تا جایی ادامه می‌دهید که خامه حالت پره‌های همزن را به خود گرفته و زمانی که ظرف را برعکس می‌کنید مواد درون آن نریزد برای این مرحله نمی‌توان زمان دقیقی را بیان کرد لذا لازم است تا جایی که بیان کردیم کار هم زدن را ادامه دهید.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی