طرز تهیه دسر عربی با بیسکویت پتی بور

دسته بندی ها :
طرز تهیه دسر عربی با بیسکویت پتی بور

همان‌طور که می‌دانید دسرها پرطرف‌دارترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها می‌باشند و به طور معمول در مجالس و مهمانی‌ها بعد از سرو غذاخورده می‌شود. این خوراکی‌های لذیذ دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام دارای مواد اولیه و طرز تهیه متفاوتی می‌باشند. ما در اینجا قصد داریم طرز تهیه یک دسر عربی با پتی بور را به شما عزیزان آموزش دهیم که درست‌کردن آن بسیار راحت بوده و تا حدودی مشابه دسرهایی همچون پاناکوتا و باواریا می‌باشد؛ بنابراین با ما همراه شوید تا مراحل پخت این دسر لذیذ عربی را یاد بگیرید.

مواد اولیه لازم برای تهیه دسر عربی با پتی بور

  • شیر: 2 پیمانه
  • خامه صبحانه: یک بسته 200 گرمی
  • شکر سفید: 3 قاشق غذاخوری
  • پودر کرم کارامل: یک بسته
  • بیسکویت پتی بور: یک بسته
  • پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو: یک قاشق چایخوری سرپر
  • وانیل: 1/8 قاشق چایخوری

روش تهیه دسر عربی با بیسکویت پتی بور

ابتدا تمام مواد ذکر شده را تهیه کرده و لازم است برای اینکه یک دسر خوب و باکیفیت تهیه کنید تا موردپسند همگان قرار گیرد مراحل زیر را به‌دقت اجرا نمایید.

مرحله اول

در این مرحله می‌بایست یک بسته پودر کرم کارامل خود را با شیر و شکر مخلوط کرده و بر روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام آن را هم زده تا هم مواد با یکدیگر به طور کامل مخلوط شوند و هم مواد به هنگام حرارت دیدن ته‌نشین نشود و یا مواد حالت گوله‌گوله به خود نگیرد.

مرحله دوم

بعد از اینکه مواد به‌صورت کامل با هم مخلوط شدند وقت آن است که پودر ژلاتین را با ¼ پیمانه آب یا شیر مخلوط کرده تا کاملاً حل شود. اگر می‌خواهید مایع ژلاتین شما شفاف باشد آن را به‌صورت بن ماری حل نمایید که برای این کار لازم است ظرف خود را بر روی حرارت غیرمستقیم مانند کتری قرار دهید تا کاملاً حل و مایع شفاف به دست آید.

مرحله سوم

بعد از افزودن ژلاتین می‌بایست بیسکویت پتی بور را به مواد افزوده و سپس آن را ازروی حرارت بردارید و وانیل را نیز بدان اضافه کنید و صبر کنید تا بیسکویت ها با دمای مواد نرم شده و بتوانید آنها را با یکدیگر به‌خوبی مخلوط کنید. البته برای اینکه مواد یک‌دستی داشته باشید می‌توانید از گوشت‌کوب برقی برای این کار استفاده کنید.

مرحله چهارم

هنگامی که مواد را با گوشت‌کوب برقی با یکدیگر مخلوط می‌کنید خامه و پودر کاکائو افزوده و به هم‌زدن خود ادامه دهید تا همگی باهم مخلوط شوند و در آخر ژلاتینی را که در مرحله دوم درست کرده بودید را به آنها اضافه کنید. هنگامی که مایع دسر هنوز گرم است و فرم نگرفته قالب ژله خود را انتخاب و درون آن بریزید و چیزی در حدود 6 ساعت درون یخچال قرار داده تا فرم گرفته و خنک شود. وقتی زمان لازم به دسر را دادید می‌توانید آن را از قالب خارج کرده و با هر خوراکی که خودتان دوست دارید آن را تزیین و میل کنید.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی