طرز تهیه ژله بستنی ساده و آسان

دسته بندی ها :
طرز تهیه ژله بستنی ساده و آسان

امروزه تهیه یک دسر و یا ژله با انواع طرح‌ها برای بانوان خانه‌دار بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. شاید شما نیز به دنبال یادگیری طرز تهیه ژله بستنی بوده و می‌خواهید مرحله‌به‌مرحله نحوه درست کردن آن را در کمترین زمان ممکن آموزش ببینید. ما در این مقاله شما را با طرز تهیه ژله بستنی ساده و آسان به‌عنوان یک دسر خوشمزه آشنا خواهیم کرد. اما قبل از اینکه این آموزش ساده را مطالعه فرمایید. درصورتی‌که نیاز به خرید انواع محصولات ظروف پلاستیکی ژله و دسر هستید می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

برای خرید انواع قالب ژله پلاستیکی از فروشگاه جهان پلاستیک کلیک کنید

تهیه ژله بستنی مرحله به مرحله

با رعایت نکاتی اصولی در تهیه ژله بستنی خوراکی و رنگارنگ می‌توانید مرحله‌به‌مرحله و به‌صورت کاملاً ساده روش تهیه ژله خوراکی را آموزش ببینید پس در ادامه با ما همراه باشید.

مرحله اول

برای ورود به مرحله اول در درست کردن ژله بستنی اولین چیزی که نیاز دارید یک بستنی خواهد بود. انتخاب طعم بستنی کاملاً اختیاری است. اما باید حواستان باشد به‌هیچ‌وجه از بستنی‌های یخ‌زده در ژله استفاده نکنید. بایستی در ابتدا فرصت دهید تا یخ بستنی آب‌شده و به‌نوعی با دمای محیط یکسان شود.

مرحله دوم

پودر ژله‌ای که خریداری کردیم حال با هر طعمی که باشد درون یک ظرف شیشه‌ای و یا فلزی ریخته و با آب داغ حل می‌کنیم به‌گونه‌ای که کاملاً شفاف شود. لازم است بدانید نبایستی تکه‌های پودر ژله نمایان شد و به‌گونه‌ای باشد که کاملاً در آب گرم ذوب شود. حال ظرف را بر روی کتری گذاشته و به‌صورت بن ماری حرارت داده و کاملاً آن را ذوب می‌کنیم تا به مرحله جوش برسد. البته می‌توانید آن را درون ماکروویو نیز قرار دهید.

مرحله سوم

زمانی که ظرف ژله شما به حالت جوش درآمد آن را از روی کتری و یا داخل ماکروویو خارج کرده و بیرون می‌گذاریم تا مقداری با دمای محیط یکسان شود. حال بستنی که با دمای محیط یکسان شده است را درون ظرف ژله ریخته کاملاً باهم مخلوط می‌کنیم در این صورت دقت کنید نیازی نیست آن را زیاد هم بزنیم.

مرحله چهارم

پس‌ازاینکه بستنی و ژله را باهم مخلوط کردیم زمانی که به‌نوعی به دمای متعادل رسیدند آن را درون ژله خوری و یا قالب ژله می‌ریزیم تا به شکل آن قالب درآید و سپس قالب موردنظر را در یخچال قرار می‌دهیم.

مرحله پنجم

این مهم‌ترین مرحله است که نتیجه کار شما را مشخص می‌کند. زمانی که قالب را از یخچال بیرون آوردیم برای جدا کردن ژله از قالب بایستی آن را مدتی در آب گرم نگه‌داریم منظور داخل یک قابلمه با ظرفی بزرگ‌تر از آب گرم باشد که ژله به‌راحتی از درون قالب جدا گردد.

نکته مهم در تهیه ژله بستنی

این روشی که ما به شما با موضوع طرز تهیه ژله بستنی آموزش دادیم بیشتر برای ژله بستنی‌های تک‌رنگ می‌باشد. اما برای درست کردن ژله بستنی رنگین‌کمان و یا چندرنگ کار خاصی نیاز نیست. فقط کافی است همین مراحل را مجدداً برای یک ژله با طعم و رنگ دیگر انجام دهید. فقط زمانی که لایه اول داخل یخچال گذاشته می‌شود و به‌نوعی خود را می‌گیرد. این مرحله را برای لایه دیگری انجام خواهیم داد. فقط بایستی لایه دوم را که گرم‌تر است آرام‌آرام با یک قاشق مخصوص آن را روی لایه اول ریخته تا پوسته لایه زیرین از هم باز نشود. درصورتی‌که نیاز به آموزش‌های دیگری از طرز تهیه ژله بستنی ساده و آسان دارید خوشحال خواهیم شد ما را با نظرات ارزشمند خودآگاه سازید.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
Call Now Buttonتماس مستقیم تلفنی