طرز تهیه ژله ویترینی شیک و مجلسی

دسته بندی ها :
طرز تهیه ژله ویترینی شیک و مجلسی

یکی از خوشمزه‌ترین و شیک‌ترین ژله‌های رنگی برای تزئین سفره ایرانیان عزیز ژله ویترینی خواهد بود. اگر به دنبال روش تهیه ژله ویترینی با انواع میوه‌های خوشمزه می‌باشید با این بخش از آموزش جهان پلاستیک با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله ویترینی مجلسی

  • شیر به میزان 2/1 لیوان
  • آب سرد به میزان 2 لیوان
  • آب جوش به میزان 2 لیوان
  • پودر ژله آلوئه ورا 3 بسته
  • پرتقال، گیلاس، موز و یا زردآلو به میزان لازم

لازم به ذکر این طرز تهیه ژله ویترینی می‌باشید به همین دلیل شما می‌تواند حتی آن را به‌صورت چندطبقه با ژله‌های رنگی درست کنید.قبل از هر چیز می‌توانید طرز تهیه ژله رنگین کمان را نیز مشاهده کنید. شما حتی می‌توانید با لایه‌های مختلف ازجمله ژله بستنی نیز ژله ویترینی خود را زیباتر کنید.

دستور تهیه ژله ویترینی مرحله‌به‌مرحله

ما سعی کردیم در این بخش از مطالب سایت به‌صورت کاملاً ساده برای افرادی که می‌خواهند برای اولین بار اقدام به تهیه ژله ویترینی زیبا نمایند روش کار را توضیح دهیم؛ اما شما در ابتدا کار احتمالا نیاز به خرید انواع قالب‌های فانتزی و زیبا برای درست کردن ژله‌های رنگی و مجلسی می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه این قالب‌ها به لینک زیر مراجعه نمایید.

برای خرید انواع قالب ژله پلاستیکی از فروشگاه جهان پلاستیک کلیک کنید

مرحله اول درست کردن ژله ویترینی

برای آموزش طرز تهیه ژله ویترینی میوه ای ساده ابتدا بایستی ژله خود را مثلاً ژله آلوئه ورا را به مقدار مناسب (حدود دو بسته) داخل آب جوش حل کنیم. دقت کنیم حدود 1.5 لیوان آب جوش را با 2 بسته ژله حل کنیم. حل کردن ژله هم بهتر است بر روی یک حرارت غیرمستقیم باشد تا هیچ اثری از دانه‌های ژله نباشند و محلول کاملاً شفاف به نظر برسد. سپس آب سرد را به میزان لازم حدود 2 لیوان به ژله افزوده و یکدست می‌کنیم.

مرحله دوم تهیه ژله ویترینی

حال قالب خریداری‌شده را کاملاً چرب می‌کنیم و حدود یک‌سوم از ژله تهیه‌شده را درون قالب ژله می‌ریزیم تا حدوداً کف قالب پر شود. پس‌ازاین مرحله ژله درون قالب را در یخچال گذاشته تا تقریباً خود را بگیرد. پس آن را از یخچال درآورده و میوه‌های انتخاب‌شده را به ترتیب و به‌موازات هم بر روی ژله می‌ریزیم و سپس مجدداً مقدار دیگری از ژله حل‌شده را روی میوه‌ها ریخته به‌گونه‌ای که میوه‌ها از جای خود تکان نخورد و به‌نوعی بهم نریزند. مجدداً آن را داخل یخچال می‌گذاریم دقت کنید در هر مرحله بهتر است حدوداً نیم ساعت تا 45 دقیقه ژله را درون یخچال ببریم و سپس دربیاوریم.

مرحله سوم ژله ویترینی

پس‌ازاینکه لایه دوم نیز خود را گرفت بایستی لایه بعدی از باقیمانده ژله را در آب جوش حل کرده و با یک لیوان شیر به هم می‌زنیم تا یکدست شده سپس مجدداً آن را بر روی ژله آماده‌شده درون یخچال می‌ریزم و حدود 30 دقیقه یا بیشتر صبر می‌کنیم تا ژله خود را بگیرد.

نکات مهم در تهیه ژله ویترینی

  • دقت شود حتماً هر بار در هر مرحله برای تهیه ژله ویترینی و اینکه ژله خود را بگیرد برای هر لایه بایستی حدوداً 30 دقیقه تا 45 دقیقه صبر کرده و سپس از یخچال درآوریم
  • ژله را می‌توان با هر میوه‌ای درست کرد
  • ژله را در فریزر درست نکنید زیرا ممکن است یخ ببندد

فیلم تهیه ژله ویترینی بسیار جذاب

در فیلم زیر طرز تهیه ژله ویترینی با استفاده از میوه های رنگی به صورت حرفه ای آموزش داده می شود.

مطالب مرتبط

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی