کدام محصولات پلاستیکی قابل بازیافتن نیستند

دسته بندی ها :
کدام محصولات پلاستیکی قابل بازیافتن نیستند

کدام محصولات پلاستیکی قابل بازیافتن نیستند

از نظر شما آیا همه محصولات پلاستیکی تولید شده قابل بازیافت میباشند ؟

آیا به صرف اینکه همه محصولات پلاستیکی تولید شده توسط کارخانجات قابل بازیافت بوده میتوان به راحتی مصرف نمود و دور ریخت ؟

مسلما همه شما این سوال در ذهنتان نقش بسته است اما آیا جواب درست را پیدا کرده اید ؟

اگر میخواهید بدانید که چه موادی قابل بازیافت نبوده با ما همراه باشید .

داستان بازیافت مواد پلاستیکی خیلی جالب است ؛ متاسفانه به دروغ بسیار گفته شده که بسیاری از مواد تولیدی قابل بازیافتند اما این طور نیست .

هر محصول تولیدی یک برچسب شناسایی مواد دارد و اگر کسی از نماد های درج شده (یا برچسب های استاندارد ) آشناییت کامل داشته باشد به خوبی میتوان تشخیص داد مثلا اگر یک بطری نوشابه تولید شود آیا قابل بازیافتند یا خیر .

نماد فلش تعقیب ( بازیافت پلاستیک )

احتمالا نام این نماد را تا به حال نشنیده اید اما این نماد در 99 درصد بطری های پلاستیکی تولید شده درج میشوند این نماد یک شکل مثلثی دارد که اضلاع آن نشانه مانند بوده که در تصویر زیر میتواند به وضوح مشاهده کنید تا منظور ما را خوب متوجه شوید .

iStock 530479243 5 300x160 - کدام محصولات پلاستیکی قابل بازیافتن نیستند

نماد بازیافت

نماد ” فلش تعقیب” یا همان نماد آشنایی با بازیافت محصولات پلاستیکی که ما در ظروف و محصولات  مشاهده می کنیم، به این معنی نیست که محصول قابل بازیافت است. بلکه تعداد کمی در داخل مثلث داستان واقعی بازیافت محصولات را بازگو میکند.

در هر مثلث فلش تعقیب، تعدادی ارقام درج شده  است که بین یک تا هفت شماره گذاری گردیده ( مانند شکل زیر )

 

هدف از این تعداد شناسایی نوع پلاستیک مورد استفاده برای محصول است .محصولات مبتنی بر تئوری پلاستیسیته وجود دارد که نمیتوانند شکسته شوند و یا جدا سازی شوند  بنابراین قابل بازیافت نخواهند بود

درک و شناسایی هفت کد نماد فلش تعقیب ، انتخاب پلاستیک را آسان تر می کند و شما میتوانید با استفاده از آن نتیجه بگیرید که چه مواد پلاستیکی قابل بازیافتند.

به عنوان مثال، بطری های آب  دارای کد نماد  سه یا پنج  بوده که در اکثر مناطق ایالات متحده قابل بازیافت نیست. کد نماد فلش تعقیب شماره سه نشان می دهد که بطری آب از پلی وینیل کلراید ساخته شده است، کد پنج بدان معنی است که از پلی پروپیلن ساخته شده است، دو ماده که توسط اکثر مراکز بازیافت عمومی قابل قبول نیستند. بنابراین این محصول تولیدی قابل بازیافت نیست.

به طور کلی هفت طبقه بندی اصلی برای پلاستیک ها بر اساس استاندارد های گفته شده جهت بازیافت این مواد و استفاده مجدد از این مواد وجود دارند که در پست بعدی به آن اشاره خواهیم کرد .

مطالب مرتبط

نظرات شما

0
X
Call Now Buttonتماس مستقیم تلفنی