آشنایی با انواع ماسوره شیرینی پزی

دسته بندی ها :
آشنایی با انواع ماسوره شیرینی پزی

در مقالات قبلی ما با خامه پاش و کاربرد آن آشنا شده‌اید و اجزا آن را برایتان معرفی کرده‌ایم. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع ماسوره شیرینی پزی که یکی از مهم‌ترین اجزا خامه پاش می‌باشد آشنا کنیم تا شما عزیزان بتوانید بهتر از آنها استفاده کرده و کیک و دسرهای خود را با این ابزار تزیین و آنها را جذاب نمایید. ماسوره شیرینی پزی دارای انواع متفاوتی هستند که هر فردی با خرید آنها می‌تواند خوراکی‌های خود را به نحو احسن تزیین و هنرنمایی کند.

انواع ماسوره شیرینی پزی

همان‌طور که بیان کردیم ماسوره‌ها بر روی قیف و در قسمت نوک آن قرار می‌گیرند و از پرکاربردترین ابزار آشپزی و قنادی برای تزیین به شمار می‌آید. با انتخاب صحیح ماسوره می‌توانید انواع خوراکی‌ها از جمله خامه، حلوا، بامیه و غیره را تزیین و یا برای درست‌کردن گلبرگ‌های قندی رنگی از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است ماسوره‌ها علاوه بر اشکال متفاوتشان دارای سایزبندی مختلفی نیز می‌باشند تا برای کیک‌ها و یا دسرها در انواع سایزها بتوان استفاده کرد. اگر بخواهیم به طور خلاصه انواع ماسوره را برایتان نام ببریم می‌توان گفت دو نوع هستند، ماسوره ساده و ماسوره‌های سه‌بعدی.

شکوفه - آشنایی با انواع ماسوره شیرینی پزی

آشنایی با ماسوره شکوفه

اگر بخواهیم یکی از پرطرف‌دارترین ماسوره‌ها را نام ببریم همین ماسوره شکوفه می‌باشد که دارای سایزبندی مختلف بوده و می‌توان با آن شکوفه‌های بزرگ و یا کوچک خلق کرد. البته شایان‌ذکر است در برخی مواقع به این ماسوره گلبرگ قطره‌ای نیز گفته می‌شود. از جمله ماسوره‌های شکوفه‌ای ماسوره رزت است که با نام‌های m1 و d2 شناخته می‌شوند. کارکردن با این ماسوره همانند ماسوره شکوفه می‌باشد.

ماسوره حصیری

این ماسوره یکی از زیباترین ماسوره‌ها به شمار می‌آید و نمایی بسیار زیبا را ایجاد می‌کند لذا افراد زیادی تزیین با این ماسوره را ترجیح می‌دهند و البته کار با آن نیز کار آسانی می‌باشد. این ماسوره همانند سایر ماسوره دارای سایزبندی بوده و با نام ماسوره موج‌دار نیز شناخته می‌شود.

ماسوره صدفی

همان‌طور که از نام آن مشخص است این ماسوره خامه و سایر مواد را به فرم صدف تزیین می‌کند. این ماسوره از دسته ماسوره‌های ستاره‌ای باز محسوب می‌شوند و ازآنجایی‌که کار با این ماسوره آسان می‌باشد افراد مبتدی می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده بکنند.

ماسوره گرد

ماسوره‌ای که به ما کمک می‌کند تا اشکالی همچون ساقه، نوشته‌ها و خطوط و یا دور کشی کیک را انجام دهیم این ماسوره می‌باشد. از سایز کوچک این ماسوره نیز برای تزیین کوکی‌ها استفاده می‌شود که جز پرکاربردترین ماسوره‌های گرد می‌باشند که در سایزهای 5، 10 و s1 می‌باشد.

ماسوره برگ

یکی از ماسوره‌هایی که همه با آن آشنا بوده ماسوره برگ می‌باشد که دارای دو سایز بوده و برای رسم برگ از آن استفاده می‌شود. لازم به ذکر است از ماسوره برگ نوع سه‌بعدی آن بیشترین کاربرد را دارد که اگر بخواهیم پرطرف‌دارترین آن را نام ببریم ماسوره برگ ویلتون شماره 352 است.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی