تاریخچه ساخت سینی

دسته بندی ها :
تاریخچه ساخت سینی

اولین سینی ساخته شده در جهان مربوط به قرن 6 یا 7 قبل از میلاد بوده که از جنس سفال ساخته شده است. تحقیقات در مورد تاریخچه ساخت سینی نشان می‌دهد که این سینی‌ها در خانه‌های اشرافیان و ثروتمندان مورداستفاده قرار می‌گرفته و در اختیار همه نبوده.
سینی‌هایی که امروزه ما برای کارهای مختلف و همچنین سرو از آن استفاده می‌کنیم به‌مرورزمان تغییریافته است. از اواسط قرن هفدهم در انگلستان برای ساخت سینی‌ها از نقره استفاده می‌کردند که دارای زیبایی و دوام بالایی بود اما کم‌کم با گذشت زمان سینی‌ها از جنس‌های مختلفی و همچنین در اشکال متنوع ساخته شد.

جالب است بدانید در قرن هجدهم، سینی بیضی محبوبیت پیدا کرد که دارای دسته‌های محکم از جنس خود سینی بود تا بتوان وزن بیشتری را تحمل کند و از آن برای سرو چای و قهوه برای اعضای خانواده و یا مهمان‌ها استفاده می‌شد. در اوایل قرن نوزدهم، سینی‌های بلند و کشیده جای سینی‌های بیضی را گرفتند و در بین مردم استفاده از این سینی‌ها مد شد. این سینی‌ها دارای لبه‌ای بلند بودند تا محافظی برای وسایل درون خود باشند و از لیز خوردن و افتادن جلوگیری کنند.

انواع سینی پذیرایی از لحاظ جنس

سینی‌ها از لحاظ جنس دارای تنوع می‌باشند زیرا هرکدام برای کار مخصوص به خود تولید می‌شوند، این سینی‌ها عبارت‌اند از: سینی مسی، سینی استیل، سینی نقره‌ای، سینی چوبی، سینی پلاستیکی، سینی سرامیکی، سینی قلم‌زنی، سینی شیشه ایی.

نکات مهم در انتخاب سینی پذیرایی

سینی پذیرایی شیک حتما نبایستی از جنس های گران قیمت باشد. بنابراین راه های ساده ای وجود دارد که قبل از خرید سینی بتوان با برخی فاکتورها آشنا شد تا یک سینی ارزان قیمت و با کیفیت برای آشپزخانه متناسب با سلیقه خود انتخاب نمود.

خرید محصولات سینی طرح ترک از جهان پلاستیک

جنس سینی

شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب یک سینی ملاک است جنس سینی است تا به‌خوبی با نیاز شما تطابق داشته باشد. همان‌طور که قبلاً گفتیم سینی می‌تواند از چوب، مس، استیل، شیشه، پلاستیک، ملامین، سرامیک، برنز، رزین و حتی آینه باشد. قابل‌ذکر است سینی‌های فلزی دارای مقاومت بیشتری از نوع چوب و یا شیشه و آینه دارند اما نوع پلاستیکی آن علاوه بر مقاومت دارای وزنی ایده‌آل و همچنین قیمتی مناسب هستند.

نوع دسته سینی

وجود دسته در سینی بسیار مهم است زیرا شکل و اندازه آن در هنگام دست گرفتن سینی بسیار مهم است و اگر دسته آن خوب طراحتی شده باشد می‌توان به‌راحتی و بدون نگرانی از سرخوردن آن را دست بگیریم. البته زیبایی دوچندانی به سینی نیز می‌دهد.

فرم سینی

هر شخصی بسته به نیاز و سلیقه خود از اشکال مختلف سینی استفاده می‌کند که می‌تواند به شکل گرد، بیضی، مستطیل، مربع باشد.

سطح سینی

سطح سینی بخشی است که وسایل بر روی آن قرار می‌گیرد حال می‌تواند این بخش صاف و صیقلی باشد که زیبایی فوق‌العاده‌ای به سینی می‌دهد و یا دارای شیار و شکل‌های مختلفی باشد.

اندازه سینی

سینی‌ها دارای اندازه‌های متنوعی‌ای هستند که بسته به تعداد اعضای خانواده و یا مکانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید باید انتخاب شوند.

قیمت سینی پذیرایی

قیمت سینی‌ها به جنس و اندازه آنها بستگی دارد که شما نسبت به بودجه خود باید آنها را انتخاب کنید شایان‌ذکر است بهترین و مناسب‌ترین قیمت مربوط به سینی پلاستیکی می‌باشد.

جمع بندی

سینی پذیرایی از جمله سینی های پذیرایی فانتزی به عنوان نمونه های جذاب در بازار توسط تولیدکنندگان لوازم اشپزخانه به بازار عرضه شده اند. اگر به دنبال خرید سینی پذیرایی جدید می باشید لازم به ذکر است فروشگاه اینترنتی جهان پلاستیک سالها است که به عنوان یکی از فروشندگان با تجربه در خرید عمده سینی های طرح دار و جدید فعالیت دارد.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی