تولید شیشه و بلور

دسته بندی ها :
تولید شیشه و بلور

فرآیند تولید شیشه و بلور 

شیشه یک ماده غیر فلزی  و غیر معدنی است که کاربرد گسترده ای دارد. از شیشه و بلور می توان  در ساخت ظروف آشپزخانه و مصارف روزمره، آثار هنری ، ابزار و سایر زمینه ها استفاده کرد.

تولید بطری های  شیشه ای با کیفیت باعث شده  تا مطابق با سلایق ظروف زیبایی خلق شود لذا سنگ بنای تولید ظروف شیشه و بلور در مراحل مختلفی از جمله مرحله ذوب , شکل دادن  , هموژنه , سرد کردن و کاهش درجه از جمله مراحل مختلف در فرآیند تولید شیشه و بلور خواهد بود . اگر بخواهیم یکی از نمونه های موفق با طرح های مختلف را در سایت نام ببریم شیشه و بلور جهان گستر خواهد بود که به زودی محصولات مختلفی از این در بخش محصولات جهان پلاستیک قرار خواهد گرفت .

تشریح مراحل مختلف تولید شیشه و بلور 

ما در این بخش از مطلب سایت جهان پلاستیک به معرفی کوتاه از مراحل تولید محصولات شیشه و بلور خواهیم پرداخت این مراحل شامل

۱. ذوب شدن:

در این مرحله مواد خام به عنوان مواد اولیه به داخل کوره هدایت می شوند لذا این کار تا زمانی ادامه می یابد تا تمامی مواد و مخلوط ذوب شده  و رطوبت خود را کاملا از دست بدهد , پس از آن با تجزیه و آزاد شدن گازهای مواد مخلوط و خارج شدن هوای محبوس شده مرحله بعدی اجرایی خواهد شد .

۲. شکل دادن یا همان فرم دادن:

شیشه ی مذاب در حالت ثابت قرار دارد قطرات شیشه‌ای درخشان بریده و داخل قالب ریخته می شود . در قالب نهایی، هوای فشرده شکل نهایی ظروف شیشه‌ای را به آن می دهد.

۳. خنک کننده:

در فر خنک کننده، بطری های شیشه ای داغ قرمز به تدریج خنک می شوند تا هر گونه تنش در مواد آزاد شود. سپس سطح آن به خوبی خنک و محکم می شود تا از هرگونه خراش محافظت شود.

۴.آزمایش کردن:

در پایان سرد شدن بطری ها، به صورت بصری ، مکانیکی و الکترونیکی ظروف شیشه‌ای خود را برای نقص آزمایش می کنیم  محصولاتی که استاندارد های با کیفیت را رعایت نمی‌کنند دوباره ذوب می شود.
۵. بسته بندی:
در یک فرآیند ظروف شیشه‌ای روی پالت ها قرار می گیرند و در پک های خود جایگذاری می شوند. از اینجا ، آنها به انبار کالاها یا به دست فروشندگان اعزام می گردند.

چگونه یک محصول با کیفیت داشته باشیم 

برای داشتن یک محصول با کیفیت به طور منظم باید بر گرمای آن نظارت کنیم تا اطمینان حاصل شود که در طی فرآیند های ساخت و تولید شیشه و بلور ، از دمای ثابت استفاده می‌شود. در مرحله خنک کننده یا مدتی پس از انجام این مرحله باید مراحل کنترل کیفیت در نظر گرفته شود تا قبل از ارسال و تحویل به مشتری اطمینان حاصل شود که بطری ها بدون عیب و نقص هستند.

برای آشنایی با دیگر محصولات به بخش تولید کلمن شیشه ای مراجعه نمایید

فناوری های جدید تولید ، طراحی، توسعه و کنترل کیفیت توسط کارکنان متعهد و مجرب جهان گستر در نظر گرفته می شود. تمامی طراحان شیشه ، مهندسان فرآیند، تکنسین های فن آوری شیشه، سرپرست یا اپراتور ماشین ها همگی مهارت های خود را به کار گرفته اند تا بهترین و با کیفیت ترین محصول را تولید و در اختیار شما قرار بدهند آنها مراحل تولید را تنظیم، کنترل و آزمایش می کنند و بنابراین بالاترین کیفیت را در تولید تضمین می کنند.

نکته مهم در بازیافت شیشه و بلور

بطری های شیشه بازیافت شده نسبت به بطری های شیشه ای جدید ساخته شده از مواد اولیه خام ، انرژی و کار بیشتری را نیازمند است.  حدود ۱۱٪ بطری های شیشه ای بازیافتی هستند و استفاده مجدد در پردازش می تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف مواد شود همچنین باعث صرفه‌جویی در منابع و کاهش آلودگی می گردد و در نتیجه این امر باعث پس انداز سرمایه زیادی می شود.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
Call Now Buttonتماس مستقیم تلفنی