تولید پلاستیک از بقایای ماهی

دسته بندی ها :
تولید پلاستیک از بقایای ماهی

تولید پلاستیک از بقایای ماهی

اختراع تولید پلاستیک از بقایای ماهی توسط دانشجوی دختر 24 ساله از دانشگاه انگلستان که موفق به دریافت جایزه بزرگ جیمز دایسون شد .

روند تولید بیوپلاستیک

بیوپلاستیک ساخته شده از زباله های ماهی ارگانیک که به محل دفن زباله منتقل می شوند – با امکان جایگزینی پلاستیک در بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی – پایان می یابد ، طراح دختر جوانی است که موفق به جایزه بین المللی دایسون شد و بیش از 30 هزار پوند نیز پول نقد دریافت کرد .

حل مشکلات زیست محیطی با اختراع بیو پلاستیک

لوسی هیوز جایزه جیمز دایسون را به دلیل حذف موارد پلاستیکی تخریبی محیط زیست و قابلیت کپوست پذیری دریافت نمود او با این اختراع بیوپلاستیک توانست معظل استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف را که به محیط زیست پیرامون انسان آسیب وارد میکند را برطرف نماید.

طبق آمار جهانی بیش از 40 درصد پلاستیک های تولید شده برای بسته بندی یکبار مصرف بوده و دور ریختنی هستند لذا این طرح در زمینه طراحی محصول , طراحی صنعتی و مهندسی بسیار موفقیت آمیز بود .

طرح جایزه سالانه توسط بنیاد جیمز دایسون

این طرح جایزه سالانه توسط بنیاد جیمز دیسون ، طراح اعتماد خیرخواهانه جیمز دیسون اجرا می شود. این  طرح باعث می شود جوانان را به چالش می کشد “چیزی را حل کنند که یک مشکل را حل  می کند” و برای دانشجویان و فارغ التحصیلان جدید زمینه موفقیت های بزرگ و اولیه ای خواهد بود .

مهندسان جوان اشتیاق ، آگاهی و شعور برای حل برخی از بزرگترین مشکلات جهان را دارند. در نهایت ،  ایده ای را که جهان می تواند  با آن موفق تر از همیشه بماند بسیار پرمخاطب خواهد بود لذا در حال حاضر اختراع تولید پلاستیک به عنوان ماده ای شگفت انگیز از زباله ماهی بسیار موفق خواهد بود .

MarinaTex dezeen 2364 col 2 852x518 - تولید پلاستیک از بقایای ماهی

تولید محصولات پلاستیک کششی با دوام

لوسی هیوز میگوید : “پلاستیک ماده ای شگفت انگیز است و در نتیجه ، ما بیش از حد به آن اعتماد کرده ایم. منطقی نیست که ما از پلاستیک برای محصولاتی استفاده کنیم که چرخه عمر آنها کمتر از یک روز باشد. من هیجان زده ام که فرصتی برای انجام تحقیقات و توسعه های بیشتر برای کشف همه موارد ممکن ممکن دارم. ”

این ماده برای تولید کم مصرف است و با توجه به اینکه از پسماندهای موجود است ، منابع طبیعی زمین را تحت فشار قرار نمی دهد.

همچنین دارای استحکام کششی بالاتری نسبت به ماده فعلی است که معمولاً برای کیسه های پلاستیکی ، LDPE (پلی اتیلن کم چگالی) استفاده می شود.

این دومین سال پیاپی است که جایزه بزرگ این رقابت به دست طراحان انگلستان سپرده شده است ، در حالیکه نیکولاس اورلانا و یاسین نورانی سال گذشته با برنده شدن

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موارد و محصولات پلاستیکی

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی