درست کردن برنج قالبی برای تزیین سفره

دسته بندی ها :
درست کردن برنج قالبی برای تزیین سفره

درست کردن برنج قالبی زعفرانی برای تزیین سفره در مهمانی‌ها و حتی رستوران‌ها به‌عنوان یک شیوه جذاب در نمایش هنر آشپزی خواهد بود. اگر شما از طریق گوگل نحوه درست کرد برنج قالبی را جستجو کرده‌اید برای آشنایی با این روش و طرز تهیه آن با ماه همراه باشید تا به شما روش درست قالب زدن برنج پخته را یاد دهیم.

مواد لازم برای تهیه برنج قالبی

  1. به تعداد نفرات یک پیمانه برنج سفید.
  2. زعفران دم کشیده شده به مقدار لازم.
  3. نمک به مقدار لازم.
  4. یک قالب ژله مناسب که درون قابلمه شما جا شود.

شاید جالب باشد که شما حتی می‌توانید برنج پخته‌شده خود را به هر قالب و شکل دلخواهی درآورید. درست کردن برنج قالبی کار بسیار ساده است و ممکن است حدود 45 دقیقه بیشتر زمان نبرد؛ و یا اگر برنج خود از قبل درون قابلمه دم کشیده‌اید شاید کمتر از 5 دقیقه وقت شما برای شکل‌دهی به برنج نگیرد. در ادامه روش تهیه برنج قالبی و مجلسی را به شما یاد می‌دهیم.

قالبی - درست کردن برنج قالبی برای تزیین سفره

تزیین برنج قالبی طرح گل

طرز تهیه برنج قالبی شیک و مجلسی

قبل از هر چیز بهتر بگویم شما می‌توانید از هر نوع قالبی برای برنج خود استفاده کنید. معمولاً از قالب‌های قلبی و یا قالب گل استفاده می‌کنند اما شما می‌توانید از هر نوع طرحی استفاده کنید. هنگام استفاده از قالب نیز بایستی حتماً دقت کنید از قالب پلاستیکی و یا فلزی استفاده نمایید.

برای درست کردن برنج قالبی شما می‌توانید از دو روش استفاده کنید یکی اینکه ابتدا برنج را به‌صورت کته و یا آبکش درست کنید پس‌ازاینکه برنج دم شد آن را درون قالب بریزیم و روش دوم نیز اینکه ابتدا قالب را درون قابلمه گذاشته و تا نصف اندازه قالب درون قابلمه را آب کرده و سپس برنج کاملاً یکسان درون قالب ریخته و آن را صاف و یکدست می‌کنیم حال می‌گذاریم تا برنج دم بکشد. ما در اینجا روش برنج کته را به شما خواهیم گفت زیرا برای شکل‌گیری برنج درون قالب بسیار مناسب است.

بیشتر بدانید: شما می‌توانید در این بخش با خرید قالب ژله پلاستیکی در طرح‌های مختلف قالب موردنظر خود را برای این منظور تهیه نمایید.

  1. ابتدا بگذارید برنج شما کامل دم بکشد پس‌ازاینکه مدت‌زمانی برای دم کشیدن برنج صرف شد آن را کته نمایید.
  2. حال قالب برنج را با یک روغن مایع به مقدار بسیار کم‌چرب نماییم.
  3. شما می‌توانید برای زیبا شدن برنج قالبی آن را دورنگ کنید یعنی از برخی مواد ازجمله کشش، زرشک ویا زعفران استفاده کنید و لایه‌لایه برنج بریزید.
  4. دقت کنید بایستی حتماً زعفران را قبل از ریختن داخل قالب دم‌کنید. شما می‌توانید حتی در ته ظرف قالب کشمش و یا زرشک ریخته ولی بهتر است برای جذابیت بیشتر درروی برنج این کار را انجام دهیم.
  5. با یک قاشق بزرگ سر برنج را درون قالب صاف و یکدست نمایید به‌گونه‌ای که از کنار قالب بیرون نزند.
  6. هر لایه برنج که می‌ریزیم حتماً آن را با ته قاشق صاف و یکدست کنید و به‌گونه‌ای فشرده شود که مجدداً برنج سرریز نشود.

در انتها بایستی برنج قالبی را در یک دیس و یا ظرف مناسب برگردانیم. در هنگام برگشتن برنج بهتر است از یک سینی فلزی استفاده شود تا هنگام ریختن روی سینی برنج نچسبد و حالت خود را از دست دهد. شما می‌توانید سینی را روی قالب برعکس قرار داده و سپس برگردانید این بهترین روش در حفظ برنج قالبی است.

نکات مهم برای درست کردن برنج قالبی در قالب ژله

  • حتماً برنجی که درون قالب می‌ریزیم بایستی گرم باشد زیرا برنج خنک و سرد خوب طرح قالب را نمی‌گیرد.
  • از برنج ایرانی استفاده کنید زیرا برنج‌های ایرانی بهتر کته می‌شود اما برنج خارجی مثلاً برنج هندی و پاکستانی ممکن است چسبندگی کمتری داشته باشند.
  • قالب برنج را حتماً چرب کنید.
  • در هنگام ریختن هر لایه برنج داخل قالب حتماً آن را با قاشق صاف کنیم و سپس لایه بعدی را بریزیم.
برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی