پلی استایرن چیست

دسته بندی ها :
پلی استایرن چیست

پلی استایرن یک پلاستیک همه کاره است که برای تهیه طیف گسترده ای از محصولات پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک پلاستیک سخت و محکم ، اغلب در محصولاتی که نیاز به وضوح و شفافیت خاص دارند از قبیل بسته بندی مواد غذایی و مواد آزمایشگاهی از ماده شیمیایی Polystyrene استفاده می شود.

کاربرد مهم پلی استایرن

ماده شیمیایی پلی استایرن هنگام ترکیب با رنگ های مختلف از جمله موارد افزودنی و یا موارد پلاستیکی دیگر برای ساخت وسایلی چون تجهیزات الکترونیکی , گلدان ها , اسباب بازی ها کاربرد بسیاری دارد

این ماده خصوصا در کف منازل بسیار استفاده می شود زیرا به دلیل خاصیت عایق پذیری خود تاثیر بالایی دارد . جالب است بدانید این ماده به طور طبیعی در غذاهای فیبر دار چون توت فرنگی , دارچین,قهوه و گوشت گاو نیز مشاهده می شود .

کاربرد پلی استایرن در لوازم خانگی

محصولات و لوازم خانگی چون یخچال ها , تهیه هوا , اجاق گاز ,ماکروویو , جاروبرقی,مخلوط کن و سایر محصولات دیگر اغلب با پلی استایرن جامد تهیه می شوند این ماده یک ماده بی اثر  و مقرون به صرفه خواهد بود .

کاربرد پی استایرن در خودرو

ماده پلی استایرن به صورت جامد و فوم برای ساخت بسیاری از قطعات خودرو از جمله دستگیره ها , پانل های ابزار , صندلی های محافظ کودک کاربرد فراوانی دارد .

پلی استایرن در مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی با پلی استایرن به طور معمول یکی از بهترین تکنیک ها برای عایق بندی بهتر ظروف خواهد بود .

لذا این امر باعث خواهد شد زمان مانداگاری موارد غذایی طولانی تر شود و هزینه کمتری نیز استفاده شود

پلی استایرن در عایق

فوم پلی استایرن سبک دارای عایق حرارتی عالی در کاربردهای بیشمار از قبیل دیوارهای ساختمان و بام ، یخچال و فریزر و تاسیسات سردخانه صنعتی است. عایق پلی استایرن بی اثر ، بادوام و مقاوم در برابر آسیب آب است.

پلی استایرن در پزشکی

از پلی استایرن به دلیل شفافیت و سهولت در ضد عفونی کردن  ، برای طیف گسترده ای از کاربردهای پزشکی از جمله سینی های کشت بافت ، لوله های آزمایش ، ظروف پتری ، اجزای تشخیصی ، محفظه مخصوص کیت های تست و وسایل پزشکی استفاده می شود.

 

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی