ایمن ماندن در برابر کرونا

دسته بندی ها :
ایمن ماندن در برابر کرونا

همان‌طور که در این مدت متوجه شده‌اید ویروس کرونا به‌طورکلی بین شخصی که در تماس نزدیک با فرد مبتلا شده و یا مکان آلوده است گسترش می‌یابد. قطرات آلوده به این ویروس می‌تواند از افراد مبتلا از طریق سرفه، عطسه یا حتی صحبت‌کردن با دیگران منتقل شود و جالب است بدانید این ویروس ممکن است از سطوح آلوده نیز انتقال یابد؛ لذا بهترین و امن‌ترین انتخاب ایمن ماندن در برابر کرونا ماندن در خانه و خودداری از تماس با دیگران است.

چگونه ایمن بمانیم

هر فردی با رعایت برخی نکات ایمنی می‌تواند سلامت خود و حتی دیگران را نیز تضمین کند. ما در این مطلب قصد داریم به برخی از این روش‌ها اشاره کنیم تا با رعایت آنها در برابر این ویروس کشنده ایمن بمانیم.

بهداشت شخصی را رعایت کنید

ایمن ماندن در برابر کرونا دست‌ها را به طور مرتب و چندین بار در روز به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. توصیه می‌گردد از صابون‌های مایع که درون پمپ‌های غلیظ پاش هستند و استفاده از آنها بسیار آسان و بهداشتی‌تر می‌باشند استفاده کنید.

  • اگر آب و صابون در دسترس شما نیست می‌توانید یک اسپری رقیق پاش حاوی مواد ضدعفونی کنند که بر پایه الکل می‌باشد استفاده کنید.
  • مواد را توسط اسپری بر روی دستان خود به طور کامل بپاشید و سپس به هم بمالید تا به طور کامل خشک شود.
  • از دست زدن به‌صورت خود با دست‌های شسته نشده و آلوده جدا خودداری کنید.
  • در هنگام عطسه و یا سرفه از آرنج یا دستمال کاغذی استفاده کنید.
  • اگر به هر دلیلی مجبور به ترک خانه شدید حتماً بعد از بازگشت لباس‌های خود را تعویض و به طور کامل بشویید و از پاکیزگی و ضدعفونی شدن آنها اطمینان حاصل کنید.

جهت خرید محصولات اسپری غلیظ پاش کلیک کنید

نکات مهم و ضروری در مورد ماسک

در این برهه زمانی لازم است هر فردی در زمان خروج از خانه از ماسک و یا حتی در مواردی خاص از محافظ صورت استفاده کند. یک ماسک خوب و مؤثر ماسکی است که هیچ فاصله‌ای مابین صورت و ماسک نباشد. وقتی مابین صورت و ماسک فاصله باشد هوایی که دارای ذرات ریز ویروس است به‌راحتی از دو طرف ماسک وارد شده و فرد آن را استشمام می‌کند و یا ممکن است خود فرد آلوده باشد و این هوای آلوده از اطراف ماسک به بیرون بیاید. همچنین ماسک باید دارای تعداد لایه‌های مناسب و همچنین جنس مرغوب باشد.

جهت خرید انواع ماسک صورت بهداشتی کلیک کنید

یک روش مؤثر و مفید ایمن ماندن در برابر کرونا استفاده از یک ماسک پارچه‌ای بر روی ماسک بهداشتی سه‌لایه پزشکی است از طرفی استفاده از ماسک‌های شیلددار بهترین انتخاب در کنار ماسک‌های چندلایه پزشکی خواهد بود.
شایان‌ذکر است استفاده از بیش از دو ماسک توصیه نمی‌گردد زیرا نفس کشیدن را دشوار کرده و ممکن است به فرد آسیب رسانده شود.

جمع ها را کوچک نگه داریم

همان‌طور که از رسانه‌ها و یا سایر گزینه‌های اطلاع‌رسانی شنیده‌اید هر چه تعداد افرادی که در یک مکان جمع می‌شوند بیشتر باشد خطر ابتلا به این بیماری افزایش می‌یابد لذا توصیه می‌گردد برای ایمن ماندن در برابر کرونا تعداد افرادی که قرار هست به هر دلیلی کنار هم جمع می‌شوند محدود باشد تا درصد ابتلا کاهش یابد.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی