6 واقعیت جالب در مورد تاریخچه تولید سطل زباله پدالی

دسته بندی ها :
6 واقعیت جالب در مورد تاریخچه تولید سطل زباله پدالی

امروزه دور ریختن زباله برای تمامی انسان‌های جهان به‌عنوان یک کار معمول به‌حساب می‌آید. از طرفی محصولاتی که برای حذف زباله‌های اطراف ما کاربر دارند همان سطل های زباله خواهند بود؛ اما این واقعیت را می‌دانستید که سطل زباله در جهان تنها چند قرن قدمت دارد؟ دلیل آن‌هم کاملاً مشخص است زیر اجداد ما در سالیان بسیار دور مجبور بودند تا مواد اضافه خود را در یک مکان دیگری بیاندازند. درواقع تاریخچه تولید سطل زباله پدالی در جهان واقعیت جالبی دارد که از دانستن آن شگفت‌زده خواهید شد. ما در این مطلب از سایت جهان پلاستیک شما عزیزان را با 6 واقعیت جالب در مورد تاریخچه تولید سطل زباله پدالی آشنا خواهیم کرد. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

سطل زباله در جهان - 6 واقعیت جالب در مورد تاریخچه تولید سطل زباله پدالی

تاریخچه سطل زباله در جهان

چگونه اجداد ما زباله‌های خود را دفن می‌کردند

در این بخش ما چند واقعیت را در مورد تاریخچه دفن زباله تا به امروز به شما نشان خواهیم داد. با ما همراه باشید تا شمارا با نحوه شکل‌گیری سطل پدالی در دروان گذشته تا به امروز آشنا کنیم.

واقعیت شماره 1

اولین حقیقت جالب در مورد تولید سطل زباله این است که در دوران باستان مواد زائد مردم بیشتر مواد استخوانی، چوب و برخی ضایعات گیاهی بود. مردم باستان در آن زمان زباله‌های خود را در درون زمین در گودال‌های مخصوصی حفر می‌کردند و روی آن را می‌پوشاندند تا طی زمان بسیاری این زباله‌ها درون زمین تجزیه شوند. از طرفی برخی دیگر نیز این زباله‌ها را در فضای آزاد می‌سوزاندند؛ اما در برخی جوامع مردم زباله‌های خود را به خیابان‌ها می‌ریختند.

حقیقت شماره 2

دومین واقعیت مرتبط به دوران باستان در حدود 200 سال پس از میلاد مسیح بود. مردم آن دوران زباله‌های خود را درون یک محفظه و یا واگن های مخصوصی جای می‌دانند و آن را به یک نقطه دورافتاده‌ای منتقل می‌کردند. تا اینکه از بوی بد زباله در شهرها در امان باشند.

در صورت نیاز به خرید محصولات سطل پلاستیکی کلیک کنید

حقیقت شماره 3

واقعیت شماره 3 در مورد دفن زباله مربوط به تکامل سطل‌های زباله بوده است. در دهه 1300 میلادی در بریتانیا شرایط غیربهداشتی دفن زباله متأسفانه باعث شیوع یک بیماری خطرناک به‌عنوان طاعون شد که جان بسیاری از مردم آن دوران را گرفت. این امر موجب شد تا حاکمان برای دفع زباله قوانین سخت‌گیرانه‌ای را وضع نمایند. در سال 1407 میلادی مردم بریتانیا مجبور بودند تا این زباله را ابتدا در خانه‌های خود دفن کرده و سپس با استفاده از شن‌کش‌های مخصوصی آن‌ها را خارج کنند. در سال 1875 میلادی مردم از یک سیستم مناسب دفع زباله پیروی کردند و اینجا زمانی بود که اولین سطل زباله در جهان ظاهر شد.

در سال 1914 میلادی نیز زباله‌های جمع‌آوری‌شده توسط مردم در گاری‌های مخصوصی توسط اسب و یا حتی ماشین‌های موتوری در کوره‌های زباله‌سوزی منتقل گردید.

حقیقت شماره 4

در حدود سال 1800 میلادی اولین سطل‌های زباله مرسوم بین مورد از چوب و یا فلز بود. مردم آن دوران هر هفته زباله‌های خود را درون آن‌ها تخلیه می‌کردند؛ اما بابت تخلیه زباله درون سطل به دولت هزینه‌ای نیز پرداخت می‌کردند. امروزه سطل‌های زباله در انواع مختلفی به بازار عرضه‌شده‌اند که عبارت‌اند از سطل‌های زباله فولادی ضدزنگ، سطل‌های زباله پلاستیکی و سطل‌های زباله بتنی و غیره.

جالب است بدانید که سطل‌های زباله بتنی مخصوص پارک‌ها و فضای بیرون شهری خواهد بود زیرا این‌گونه سطل‌ها دوام بسیار بالایی خواهند داشت.

حقیقت شماره 5

پس از سال‌های 1883 در کشور فرانسه سطل زباله دربسته تولید شد. فردی به نام یوجین پوبل یکی از مقامات بلندپایه فرانسه قانونی را وضع کرد که مردم را ملزم به استفاده از سطل‌های زباله دربسته درون خانه‌های خود می‌کرد. شهروندان فرانسوی مجبور بودند زباله‌های خانگی خود را بر اساس ظرفیت و گنجایش درون سطل‌های جداگانه‌ای تخلیه می‌کردند. درواقع آن‌ها زباله‌های پوسیده را در درون یک سطل، زباله‌های پارچه‌ای و کاغذ و یا شیشه را در یک سطل و زباله‌های سفالی را نیز در درون سطل‌های مخصوص دیگری تخلیه می‌نمودند. این دوران اولین تاریخی برای ظهور تفکیک زباله شهری در جهان بود.

حقیقت شماره 6

در حدود سال 1920 میلادی اولین سطل‌های پدالی توسط لیلیان مولر گیلبرت اختراع شد. سطل‌های پدالی به‌عنوان سطل زباله‌ای کاربرد دارند که با فشردن پدال آن‌ها در پایین سطل درب آن نیز بازخواهد شد. این نوع سطل‌ها در ابتدا تنها مختص زباله‌های آشپزخانه طراحی می‌شد؛ اما امروزه از مدل‌های سطل پدالی در مراکز تجاری نیز استفاده می‌گردد. راحتی دفن زباله در درون این سطل‌ها به حدی است که انتخاب ایده آلی هم برای استفاده از فضای باز و هم برای استفاده در فضای داخلی منزل، اداره و یا سازمان‌های مختلف خواهد بود.

نتیجه‌گیری

امیدواریم از حقایق جالب تاریخچه تولید سطل زباله پدالی لذت برده باشید. زباله‌های مدیریت نشده توسط جوامع بشری وضعیت گرمایش زمین را بدتر می‌کند. برای مقابله با این امر، نوع آوری های بسیاری درزمینهٔ دفع بهداشتی زباله‌ها توسط تولیدکنندگان این محصولات در حال انجام است تا خود بتواند گزینه‌ای ایمن‌تر، ارزان و سازگارتر با محیط‌زیست را تضمین کند. وقتی صحبت از دفع زباله به میان می‌آید. انتخاب یک محصول مناسب می‌تواند کمک زیادی به حفظ یک فضای دوستانه محیط‌زیست کند. امروزه برندهای معتبری در تولید سطل‌های پدالی پلاستیکی ازجمله سطل پدالی پلاستیکی لیمون، سطل پدالی پلاستیکی هوم کت و سطل پدالی پلاستیکی جهان به بازار عرضه‌شده است که می‌توان با خرید یکی از این محصولات در ایمن و تمیز نگه‌داشتن محیط‌زیست خود سهیم بود.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی