روش جدا کردن ژله از قالب

دسته بندی ها :
روش جدا کردن ژله از قالب

بسیاری از بانوان عزیز همواره به دنبال بهترین روش جدا کردن ژله از قالب می‌باشند. به همین خاطر ما در این مطلب سعی کردیم بهترین روش‌های جدا کردن ژله را مرحله‌به‌مرحله به شما عزیزان توضیح دهیم. پس در ادامه برای آشنایی با این مراحل با ما همراه باشید.

جدا کردن ژله از قالب‌های مختلف

به‌طورکلی اگر شما نیز به دنبال بهترین راهکار در جدا کردن ژله بدون ازهم‌گسیختگی می‌باشید بایستی از فوت‌وفن‌هایی استفاده کنید تا ژله به دیواره‌های قالب اعم از قالب‌های فلزی، سیلیکونی و یا پلاستیکی نچسبد. ما به ترتیب روش‌های مختلف را در قالب‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

جدا کردن ژله از قالب پلاستیکی و سیلیکونی

برای اینکه بتوانیم به‌راحتی ژله و یا دسر را از قالب جدا کنیم بایستی از آماده شدن ژله خود اطمینان کاملی داشته باشیم. معمولاً این مرحله را زمانی انجام می‌دهیم که ژله شما کاملاً آماده‌شده باشد. برای اطمینان بایستی حتماً بدانیم که ژله شما کاملاً سفت می‌باشد. بهتر است پس از درآوردن قالب از یخچال حدود 10 تا 15 دقیقه آن را روی بخارآب قرار دهیم. این امر باعث می‌شود دمای کناره دیوارهای ژله با قالب بالا رفته و حالت چسبندگی خود را از دست دهد.

حال یک قابلمه یا ظرف بزرگ‌تر از قالب ژله پلاستیکی را از آب گرم پرکنید به‌گونه‌ای که بتوانید قالب را درون ظرف به مدت حدود 20 دقیقه نگه‌دارید. معمولاً بهتر است قالب به‌گونه‌ای درون ظرف قرار گیرد که سطح آب آن کمتر از لبه‌های بالای قالب باشد.
سپس با استفاده از یک چاقو کنارهای ژله را به‌آرامی از دیواره قالب جدا کنید و سپس با کف دستان همواره ضربه‌های کمی وارد کرده تا کف قالب نیز از ژله جدا شود. حال بایستی یک ظرف را در بالای قالب قرار داده و آن را برگردانید این امر باعث خواهد شد ژله شما بسیار جذاب و خوش‌فرم به نظر برسد و از قالب موردنظر شما جدا شود. جدا کردن ژله از قالب سیلیکونی نیز دقیقاً به همان ترتیب در روش بالا است.

جدا کردن ژله از قالب فلزی

همان‌طور که میدانید یکی دیگر از مهم‌ترین قالب‌ها برای درست کردن ژله قالب فلزی خواهد بود. معمولاً توصیه ما به شما این است که چون فلز به‌نوعی رسانای گرما است بهتر است از حرارت غیرمستقیم استفاده کنیم. برای مثال از سشوار میتواند برای حرارت دهی استفاده کرد.

جدا کردن ژله از قالب شیشه‌ای و یا نسوز

اگر برای درست کردن ژله از قالب شیشه‌ای استفاده می‌کنید لازم است بدانید هرگونه تغییر دمایی ممکن است این قالب‌ها را بلااستفاده نماید. بهتر است زمانی که قالب شیشه‌ای ژله را از دمای یخچال خارج نموده‌اید چنددقیقه‌ای در دمای بیرون نگه‌دارید تا دمای داخلی آن کاسته شده و ژله بتواند به‌راحتی از قالب جداسازی شود. حال می‌توانید ظرف سرور را روی دهانه قالب نگه‌دارید و سپس با خیال راحت قالب را برگردانید.

جمع‌بندی

درست کردن و تهیه یک ژله روش‌های مختلفی دارد که شما عزیزان می‌توانید به‌راحتی با یک جستجوی ساده در اینترنت به دنبال طرز تهیه آن‌ها باشید. برای مثال طرز تهیه ژله رنگین‌کمان، ژله ویترینی، ژله بستنی ازجمله این هنرهای سفره‌آرایی به‌حساب می‌آیند. ژله‌های تزئینی همگی با استفاده از شکل و شمایل خاصی تهیه می‌شوند این اشکال که توسط انواع مختلفی از قالب‌ها ازجمله قالب پلاستیکی، شیشه‌ای و یا سیلیکونی فرم می‌گیرد به‌راحتی قابل جداسازی خواهند بود.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی