طرز تهیه ژله هندوانه قالبی

دسته بندی ها :
طرز تهیه ژله هندوانه قالبی

دسرها خوراکی‌های لذیذی هستند که معمولاً بعد از خوردن غذا سرو می‌شوند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. امروزه این خوراکی بسیار لذیذ به‌قدری متنوع شده است که تعداد آن‌ها بسیار زیاد و از کشورهای متفاوتی می‌باشد. هرکدام از آن‌ها متناسب با مهمانی‌های رسمی، مهمانی‌های دوستانه، مناسب‌هایی همچون تولد و یا شب چله می‌باشند. ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه دسر بسیار خوشمزه و پرطرف‌دار ژله هندوانه قالبی را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید در مناسبت‌هایی همچون شب چله بدرخشید. لذا با ما همراه شوید تا با نحوه تهیه ژله هندوانه قالبی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه

  • پودر ژله قرمزرنگ (می‌توانید از ژله انار، ژله آلبالو، ژله توت‌فرنگی استفاده کنید): 2 بسته
  • پودر ژله آلوئه ورا: یک بسته
  • پودر ژله سبزرنگ (می‌توانید از ژله لیمو، ژله کیوی و یا ژله طالبی استفاده کنید): یک بسته
  • بستنی وانیلی لیوانی: یک عدد
  • شکلات خورد شده و یا چیپس شکلات: به مقدار لازم

مراحل تهیه ژله هندوانه قالبی

نکته‌ای که در ابتدای کار می‌بایست مدنظر قرارداد جنس قالب ژله است اگر شما برای تهیه ژله هندوانه قالبی از قالب ژله پلاستیکی استفاده می‌کنید می‌بایست حتماً آن را چرب و سپس دسر را در آن تهیه کنید اما اگر ظرف شما قالب ژله فلزی است حتماً آن را آب‌زده و در فریزر بگذارید تا کامل یخ بزند.

مرحله اول ژله هندوانه

حال به سراغ درست کردن ژله هندوانه قالبی می‌رویم، در مرحله اول 2 بسته پودر ژله قرمزرنگ خود را که مطابق باسلیقه خود انتخاب کرده‌اید را در ظرفی ریخته سپس بر روی آن دو لیوان آب جوش بریزید و آن را به‌خوبی هم زده تا کامل حل شود. اگر پودر به‌طور کامل حل نشد می‌توانید از روش بن ماری استفاده کنید تا بتوانید مایعی شفاف داشته باشید. هنگامی‌که مایع دلخواه به دست آمد 2 لیوان آب‌خنک را به آن افزوده و دوباره هم بزنید. حال قالب ژله را برداشته و مایع را در قالب ریخته و درون یخچال بگذارید تا به‌اصطلاح خودش را بگیرد.

مرحله دوم

بعد از سپری شدن زمانی در حدود یک ساعت می‌بایست لایه دوم ژله‌تان را درست کنید. پودر ژله آلوئه ورا را در ظرفی ریخته و بر روی آن‌یک لیوان آب جوش بریزید و کامل به هم بزنید. برای حل شدن آن نیز می‌توانید همانند مرحله قبلی از روش بن ماری استفاده کنید، بعدازاینکه پودر ژله کامل حل شد بگذارید کنار تا به دمای محیط برسد. هنگامی‌که مایع خنک شد بستنی وانیلی را که تقریباً به دمای محیط نزدیک است را بدان افزوده و خوب هم بزنید تا کاملاً باهم مخلوط شوند.

مرحله سوم

قالب ژله را از یخچال بیرون آورده و با انگشت آن را تست کنید تا شل نباشد، اگر به غلظت موردنظر رسیده است می‌توانید ژله بستنی خود را به‌آرامی بر روی آن بریزید. بهتر است از یک قاشق استفاده کنید زیرا ریختن به‌یک‌باره مواد امکان دارد باعث خراب شدن لایه اول بشود و دوباره آن را درون یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

مرحله آخر درست کردن لایه سبزرنگ است که به‌عنوان پوست هندوانه در نظر گرفته می‌شود. برای تهیه آن پودر ژله انتخابی خود را که به رنگ سبز است را درون ظرفی بریزید و همانند لایه اول آن را درست کنید و بگذارید تا از دمای آن کاسته شود و بعد از گذشت زمان لازم بر روی لایه قبلی بریزید.

قالب ژله را بگذارید چیزی در حدود 3 الی 4 ساعت درون یخچال بماند البته توصیه می‌شود اگر زمان کافی دارید آن را به مدت یک روز در یخچال نگه‌دارید تا کاملاً سفت شود و سپس از قالب خارج کرده و بر روی قسمت قرمزرنگ آن خورده شکلات و یا چیپس شکلاتی خود را بریزید تا به‌عنوان تخمه هندوانه در نظر گرفته شود.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی