طرز تهیه کیک زبرا در قالب ژله پلاستیکی

دسته بندی ها :
طرز تهیه کیک زبرا در قالب ژله پلاستیکی

خیلی از افراد طرف‌دار درست‌کردن کیک هستند و از آن به‌عنوان میان وعده و یا دسر استفاده می‌کنند. کیک‌ها انواع مختلفی دارند که هر فرد می‌تواند نسبت به ذائقه خود آن را انتخاب و درست کند. ما در اینجا می‌خواهیم طرز تهیه کیک زبرا را که از دسته کیک‌های دورنگ محسوب می‌شود به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید آن را درست و از آن لذت ببرید. شما می‌توانید از این کیک در مهمانی‌ها و مجالس خود نیز استفاده کنید. شکل راه‌راه این کیک زیبایی خاصی بدان بخشیده و نمایی دل‌انگیز به آن داده است و آن را از جمله کیک‌های خاص و دوست‌داشتنی کرده است.

مواد لازم برای تهیه کیک زبرا شکلاتی و ساده

  • شیر: یک پیمانه (بهتر است پیمانه خود را یک لیوان معمولی همانند پیمانه پلوپز در نظر بگیرید)
  • تخمه مرغ: 3 عدد (نکته: از تخم‌مرغ‌های ریز استفاده نکنید)
  • شکر: یک پیمانه
  • بکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری
  • وانیل: ¼ قاشق چایخوری
  • آرد: دو پیمانه و نیم
  • کاکائو: 2 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: ½ پیمانه

روش تهیه کیک زبرا شکلاتی و ساده

اگر شما در مرورگر خود دستور پخت این کیک و یا طرز تهیه کیک زبرا را جستجو کنید به طور حتم با روش‌های تهیه متفاوتی روبرو خواهید شد که هرکدام دارای مواد و روش‌های خاص خود هستند. البته در برخی موارد افراد از پودرهای آماده برای درست‌کردن این کیک استفاده می‌کنند. اما ما نیز در اینجا مواد و روشی را برای طرز تهیه کیک زبرا بیان می‌کنیم که بارهاوبارها امتحان شده و رضایت کامل از آن به‌دست‌آمده است.

ما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه کیک زبرا بدون فر را آموزش دهیم البته شما عزیزانی که به فر دسترسی دارید می‌توانید این کیک خوشمزه را درون فر بپزید.

مرحله اول

برای تهیه کیک لازم است ابتدا تخم‌مرغ‌ها را درون ظرفی شکسته و با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه بزنید هنگامی که تخم‌مرغ‌ها پف و به رنگ سفید در آمد می‌توانید به آن شکر را اضافه کرده و دوباره با همزن چیزی در حدود 5 دقیقه بزنید. هنگامی که به‌خوبی با یکدیگر مخلوط شدند روغن و وانیل را به آنها افزوده و همانند مرحله قبل با همزن برقی آن را هم بزنید تا این سه مواد با یکدیگر به‌خوبی مخلوط شوند.

مرحله دوم

سپس آرد را به همراه بکینگ پودر سه بار الک کرده تا به‌خوبی سبک شده و هوا در بین آن قرار گیرد تا کیک خوب پف کند. بعد از الک کردن می‌توانید آن را به مخلوط درست کرده اضافه کنید. البته باید این نکته را مدنظر قرار دهید که همیشه آرد را می‌بایست کم‌کم و به‌آرامی اضافه و در یک‌جهت با یک قاشق چوبی هم بزنید. بعد از اینکه مواد خود را درست کردید حال زمان آن است که مواد را به دونیمه تقسیم کرده و به یکی از آنها کاکائو را اضافه کنید تا دورنگ داشته باشید.

مرحله سوم

برای اینکه لایه‌های کیک زیبا و منظم باشد توصیه می‌شود بعد از اینکه قالب خود را چرب کردید با یک ملاقه مقداری مواد سفید را وسط قالب ریخته و با ملاقه دیگری یک مقاله مواد کاکائویی را دقیقاً وسط مواد ریخته شده قبلی بریزید. این کار را تا زمانی که همه مواد را درون قالب ژله پلاستیکی خود بریزید ادامه دهید.

روش پخت کیک زبرا بدون فر

بعد از اینکه مواد خود را درون قالب مورد نظرتان ریختید قابلمه‌ای که قالب درون آن جا می‌شود را برداشته و قالب را درون آن بگذارید و اطراف آن را تا نیمه قالب آب پر کنید و بگذارید بر روی شعله ملایم گاز تا به جوش آید. هنگامی که آب جوشید زیر آن را کم کرده و بر روی قابلمه دم‌کنی قرار دهید و سپس به مدت 45 دقیقه به آن زمان دهید تا کیک درست شود. بعد از سپری شدن این زمان زیر آن را خاموش کرده و به مدت ده دقیقه به همان حالت می‌گذاریم بماند و بعد از آن قالب را از درون قابلمه بیرون آورده و می‌گذاریم تا به‌خوبی خنک شوند. وقتی کیک کاملاً خنک شد آن را به‌راحتی از قالب خارج کرده و با هر موادی که دوست دارید به سلیقه خود آن را تزیین و نوش جان کنید.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی