طرز تهیه کیک بدون فر با قالب ژله

دسته بندی ها :
طرز تهیه کیک بدون فر با قالب ژله

در این مطلب می‌خواهیم آموزش طرز تهیه کیک بدون فر با قالب ژله (کیک قابلمه‌ای) را به شما با استفاده از قالب‌های پلاستیکی ژله برای فرم گرفتن آموزش دهیم. روش تهیه کیک بدون فر این روزها برای بسیاری از بانوان خانه‌دار جالب است. از طرفی درصورتی‌که هم‌اکنون به فر دسترسی ندارید و نگران تهیه یک کیک خوشمزه هستید لازم است بدانید با چند مرحله ساده می‌توانید انواع کیک قابلمه ای را در قالب‌های مختلفی درست کنید برای یادگیری تهیه این کیک با ما همراه باشید.

مواد لازم تهیه کیک قابلمه ای

به‌طورکلی موادی که برای تهیه این کیک استفاده می‌شود معمولاً مناسب 4 تا 6 نفر خواهد بود. لازم به ذکر است واحد اندازه‌گیری ما در این آموزش پیمانه بوده که هر پیمانه همان لیوان معمولی در نظر گرفته خواهد شد.

  • تخم مرغ 3 عدد
  • آرد 2 پیمانه
  • شیر نیم پیمانه (یک دوم پیمانه)
  • روغن یک دوم پیمانه
  • بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
  • وانیل نصف قاشق چایخوری
  • شکر حدودا 1 پیمانه
  • نمک به میزان لازم

دستور تهیه کیک بدون فر یا استفاده از قالب ژله

جالب است بدانید شما می‌توانید هم از طریق قابلمه بزرگ کیک درست کنید و یا اگر می‌خواهید به‌ظاهر کیک خود اهمیت داده و به شکل‌های مختلفی درآورید از قالب استفاده کنید. معمولاً بهتر است از قالب‌های پلاستیکی استفاده نمایید. در این به بخش به‌صورت مرحله‌به‌مرحله آموزش تهیه کیک با قالب را به شما خواهیم داد.

مرحله اول

ابتدا تخم‌مرغ‌ها را درون یک ظرف با استفاده از همزن برقی به مدت 5 دقیقه به هم می‌زنیم. تا یک حالت کف کرده درآید.

مرحله دوم

در این مرحله روغن را به مواد اولیه اضافه می‌کنیم و مجدداً با استفاده از همزن برقی مخلوط خواهیم کرد. پس‌ازآن شیر را اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بایستی تمام مواد خشک (آرد، بکینگ پودر، شکر، نمک) را با یکدیگر 3 بار باهم الک کنیم که سبک شوند و سپس به مواد اصلی یا همان مواد مایع کیک اضافه می‌کنیم. در همین مرحله با استفاده از لیسک شیرینی پزی به‌صورت دورانی در یک‌جهت به‌آرامی مواد کیک را به هم می‌زنیم تا مواد کاملاً یکدست شده و به‌نوعی گوله های آرد در آن نباشد.

مرحله چهارم

در این مرحله با استفاده قالب ژله پلاستیکی بقیه مراحل تهیه کیک را ادامه می‌دهیم. بایستی ابتدا قالب را کاملاً چرب کنیم. معمولاً این کار با استفاده از قلم آشپزی انجام می‌شود. سپس پس از چرب کردن داخل قالب را مقداری آرد پاشی می‌کنیم (آرد را پخش می‌کنیم) تا خارج کردن کیک از داخل قالب به‌راحتی انجام شود.

مرحله پنجم

مواد اولیه را داخل قالب ریخته و قالب را درون یک قابلمه بزرگ قرار می‌دهیم. سپس درون قابلمه را تا نصف اندازه قالب آب می‌ریزم و می‌گذاریم به نقطه‌جوش برسد. دقت کنید در این مرحله نباید در قابلمه را بگذاریم. پس‌ازاینکه آب به نقطه‌جوش رسید زیر شعله گاز را کم کرده و حال درب قابلمه را با دم‌کنی می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم حدود 15 دقیقه روی شعله بماند. حال زیر شعله را خاموش می‌کنیم و می‌گذاریم به همان صورت قابلمه روی شعله بماند و مقداری خنک شود این روند را 15 دقیقه ادامه می‌دهیم.

مرحله ششم

بعد از 15 دقیقه که قابلمه روی گاز بدون شعله تقریباً حرارت خود را از دست داد در قابلمه را باز می‌کنیم و قالب کیک را از دورن قابلمه برداشته و می‌گذاریم در فضای باز به‌طور کامل خنک شود زیرا اگر کیک خنک نشود ممکن است حالت خود را از دست دهد. بعدازاینکه کیک خنک شد از قالب جدا کرده و در آخر بر روی آن می‌توانیم از گانش و یا شکلات‌های تزئینی روی کیک استفاده نماییم. در انتها کیک شما آمده است و به همین راحتی توانستید بدون استفاده از فر تنها با استفاده از قالب آن را درست‌نمایید.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
Call Now Buttonتماس مستقیم تلفنی