گلدان پلاستیکی و گلدان سفالی چه تفاوتی باهم دارند؟

دسته بندی ها :
گلدان پلاستیکی و گلدان سفالی چه تفاوتی باهم دارند؟

گلدان‌ها امروزه در بازار گل و گیاهان آپارتمانی به‌عنوان یکی از محصولات مهم و پرکاربر بوده که در هر مکانی ازجمله منزل، محل کار و یا حتی فضای شهری مورداستفاده قرار می‌گیرند. گلدان‌ها امروزه با ساختار متفاوتی عرضه می‌شوند برخی از جنس پلاستیک هستند و برخی دیگر نیز به‌صورت سفالی خواهند بود. لازم به ذکر است هرکدام از این گلدان‌ها چه گلدان پلاستیکی و چه گلدان سفالی کاربردهای خاص خود رادارند.

به‌صورت کلی گلدان‌ها در سایزها و طرح‌های مختلفی به بازار توسط تولیدکنندگان عرضه می‌شود. اندازه و سایز گلدان بسته نوع گیاهی است که شما در آپارتمان و یا محل کار خود استفاده می‌کنید. در این مقاله از سایت جهان پلاستیک با ما همراه باشید تا شمارا با کاربردها و تفاوت‌های گلدان‌های پلاستیکی و یا گلدان‌ها سفالی آشنا کنیم.

گلدان پلاستیکی بهتر است یا گلدان سفالی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث می‌شود شما به سراغ خرید گلدان پلاستیکی و گلدان سفالی بروید شرایط نگهداری گیاه خواهد بود. برای مثال اگر گیاهان شما برای رشد نیاز به محیط مناسب و مرطوبی دارند بهتر است که اقدام به خرید گلدان پلاستیکی در طرح‌های مختلف نمایید؛ اما اگر گیاهانی رادارید که نیاز به محیط خشک‌تری دارند مثلاً گیاه کاکتوس بهتر است از گلدان‌های سفالی استفاده نمایید.

لازم به ذکر است ما در فروشگاه جهان پلاستیک تنها انواعی از گلدان‌های پلاستیکی را در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از بهترین برندهای بازار را به‌صورت عمده به فروش می‌رسانیم. برای مثال شما عزیزان می‌توانید برخی از محصولات زیر را مشاهده نمایید و در صورت لزوم برای خرید عمده گلدان با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

این دو نمونه پرفروش برخی از این محصولات خواهد بود؛ که شما می‌توانید در دسته‌بندی مربوطه انواع مختلف از این محصولات را مشاهده نمایید.

ویژگی‌های گلدان پلاستیکی

  • گلدان‌های پلاستیکی از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند لذا علاوه بر استحکام و کیفیتی که دارند از انعطاف‌پذیری بسیار خوبی برخوردار می‌باشد. آن‌ها در اثر ضربه نمی‌شکنند و ترک بر نمی‌دارند.
  • گلدان های پلاستیکی در اثر گذر زمان و فصول مختلف تحمل دمایی بسیار بالای داشته و همین امر مزیت بسیار زیادی نسبت به مدل‌های سفالی خواهد داشت.
  • گلدان‌های پلاستیکی برای گیاهان که نیاز به خاک مرطوب دارند بسیار مناسب است. از طرفی باغبانانی که به دلیل تعداد گل و گیاه زیاد به‌ندرت آبیاری می‌کنند یا به‌نوعی در آبیاری گل و گیاه فراموشی دارند بهترین گزینه خواهد بود.
  • به‌صورت کلی گلدان‌های پلاستیکی به دلیل عدم نفوذ هوا به دیوارهای آن حرکت هوا را در داخل و خارج از ریشه به حداقل می‌رسانند و همین امر باعث میشود خاک آن‌ها بیشتر مرطوب شود که به‌صورت کاملاً مستقیم در صرفه‌جویی آب نیز بسیار مؤثر است.
  • این محصولات به‌صورت کلی سبک و قابل‌حمل بوده بنابراین جابجایی آن‌ها نیز برای افراد بسیار آسان است.

معایب گلدان پلاستیکی

  • در حالت کلی به دلیل اینکه خاک این نوع گلدان‌ها نسبت به مدل سفالی مرطوب‌تر است ممکن است افراد در آبیاری و آب دهی به این نوع گلدان‌ها زیادی روی کرده و به‌نوعی به ریشه گیاه آسیب بزنند.
  • این گلدان‌ها سبک بوده بنابراین بهتر است زیاد در ارتفاع قرار نگیرند چون احتمال واژگونی دارند بهتر است مثلاً اگر در راه‌پله‌ها از گلدان‌های پلاستیکی استفاده می‌کنید آن‌ها را به دیوار تکیه دهید.

ویژگی‌های گلدان سفالی

  • این مدل از گلدان‌ها معمولاً در 2 نوع لعاب‌دار و یا بدون لعاب تولید می‌شوند. معمولاً مدل لعاب‌دارها در رنگ‌بندی‌های شاد عرضه می‌شود. به‌صورت کلی گلدان‌های سفالی را بانام گلدان‌های سنتی و قدیمی نیز می‌شناسند که از دیرباز در خانه‌های ایرانی‌ها مرسوم بود.
  • ازآنجایی‌که گلدان‌های سفالی به‌عنوان یک ماده متخلخل شناخته می‌شوند لذا به‌راحتی هوا را از طریق دیواره‌های کناری ظرف به‌خوبی جابجا می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که خاک گلدان به‌راحتی خشک شود.
  • جالب است بدانید دلیل اینکه به گلدان‌های سفالی لعاب می‌زند این است که به‌نوعی شبیه گلدان‌های پلاستیکی نمایند تا بتوانند بیشتر رطوبت خاک را نگهداری کند.
برچسب ها :

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. سینا گفت:

    سپاسگذارم از مطلب خوب شما

0
X
Call Now Buttonتماس مستقیم تلفنی