نحوه کاشت گل در گلدان پلاستیکی

دسته بندی ها :
نحوه کاشت گل در گلدان پلاستیکی

قبل از هر چیز شما می‌توانید از این راهنما برای کاشت گل در هر گلدانی استفاده کنید؛ اما پیشنهاد ما استفاده از گلدان پلاستیکی باکیفیت خواهد بود؛ زیرا ما قبلاً در مورد مزایا و معایب گلدان پلاستیکی توضیحاتی را ارائه نمودیم به همین دلیل توصیه ما استفاده از گلدان پلاستیکی خواهد بود. هنگام کاشت شما بایستی از اصول و قواعد خاصی در نگهداری گل و گیاه بهره ببرید لذا بایستی علاوه بر اینکه از بذر مناسب استفاده می‌کنید خاک مناسبی را برای گلدان تهیه کنید تا شرایط نگهداری گل و گیاه در منزل و یا محل کار شما کاملاً ایده آل باشد.

آموزش کاشت گل در گلدان پلاستیکی

همان‌طور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم کاشت گل در گلدان پلاستیکی بایستی یک‌راه و روش خاصی داشته باشد بنابراین لطفاً به نکات زیر توجه کنید.

1- خرید بذر مناسب برای رشد گیاه

بذر درواقع به‌عنوان یکی از اندام‌های رشدی گیاه به‌حساب می‌آید که برای تکثیر و رشد گیاهان مختلف کاربرد دارد. خرید یک بذر مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد که به‌صورت خلاصه آن را ذکر خواهیم کرد. بذر مناسب بایستی از خلوص بالای ژنتیکی بهره‌مند باشد لذا اگر بذری شامل این شرایط باشد امکان رشد خوب برای آن وجود خواهد داشت. بذر بایستی توانایی جوانه زدن را در شرایط کاشت معمولی گیاه با خود داشته باشد. از طرفی رطوبت بذر نیز بسیار مهم است. اگر رطوبت بذر نیز مناسب باشد شرایط جوانه زدن برای گیاه مهیا خواهد شد. رنگ بذر نیز از مهم‌ترین شرایط ایده آل برای خرید بذر مناسب است.

2- خاک مناسب برای گلدان پلاستیکی

برای مثال اگر مخواهید اقدام به کاشت گل‌های زینتی نمایید بایستی حتماً خاک مناسب گل‌های زینتی را خریداری نمایید. یک خاک ایده آل برای رشد گیاهان زینتی بایستی دارای رطوبت منحصربه‌فردی باشد تا به‌نوعی شرایط خوبی برای بذر گیاه فراهم کند. بهتر از خاک‌های بسته‌بندی‌شده استفاده کنیم.

3- خیساندن بذر گیاهان

برای خیساندن بذر گیاهان بهتر است این محصولات را در ظروف آب ولرم ریخته و به مدت چند ساعت بخیسانیم. دقت کنید این بذرها بایستی کاملاً زیرآب بروند. این روش باعث می‌شود پوست خشک رویه بذر نرم شده و جوانه زدن گیاه به‌راحتی اتفاق بیافتد. جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین روش‌های شناسایی بذر باکیفیت این است که بذرها اگر بعد از 3 ساعت یا بیشتر به زیرآب نروند کیفیت آن‌ها برای جوانه زدن خوب نخواهد بود.

4- کاشت مستقیم گیاه در گلدان

زمانی که می‌خواهید بذر گیاه را در گلدان بکاریم بایستی این روش به‌نوعی به‌صورت مستقیم انجام شود. ابتدا بایستی دقت کنیم هنگام کاشت گل در گلدان پلاستیکی همواره بایستی خاک آن را مرطوب نگه‌داریم. از طرفی بایستی گلدان را در مکانی قرار دهید که نور مناسبی نیز به آن‌ها برسد و حدوداً 8 ساعت کافی است.

نحوه آبیاری بذر گیاه در گلدان پلاستیکی

هنگام آبیاری بایستی دقت کنید زمانی این کار را انجام دهید که رویه خاک گلدان کمی خشک‌شده باشد و اگر هوا سرد و زمستانی بهتر است بر روی گلدان خود از نایلون استفاده کنید تا به‌نوعی با این ترفند دمای گلدان مناسب رشد بذر گیاه باشد.
درصورتی‌که نیاز به استفاده از یک گلدان مناسب برای رشد گیاه دارید می‌توانید از انواع گلدان‌های پلاستیکی برند پلی نیک استفاده کنید.

مراقبت‌های پس از کاشت بذر در گلدان

دقت کنید شما عزیزان زمانی که اقدام به کاشت بذر در گلدان می‌نمایید بایستی به برخی نکات دقت نمایید.

  1. پس از کاشت به‌هیچ‌وجه گلدان را در نور مستقیم خورشید قرار ندهید؛ زیرا با این کار شانس جوانه زدن گیاه بسیار کم خواهد شد.
  2. محیط اطراف گلدان بایستی پرنور باشد و اگر اقدام به کاشت گل در منزل می‌نمایید بایستی این شرایط را برای آن مهیا نمایید.

مزایای کاشت گل در گلدان‌های پلاستیکی

  • مزیت اول: کاشت بذر گل در گلدان‌های پلاستیکی باعث می‌شود مراحل رشد گیاه کاملاً استاندارد باشد.
  • مزیت دوم: جابجایی گلدان‌های پلاستیکی بسیار آسان است لذا هنگام جابجایی به دلیل انعطاف‌پذیری آن آسیب بسیار کمتری به بذر و ریشه گیاهان وارد می‌شود.
  • مزیت سوم: رشد علف هرز در گلدان غیرممکن است؛ زیرا از طرفی گلدان‌ها به دلیل دیواره محصوری که دارند مانع از رشد علف هرز شده و به‌نوعی بسیار کم پیش می‌آید که درون گلدان علف هرز وجود داشته باشد اما ممکن است در مواردی نادر بذر علف هرز توسط باد جابجا شده و بر روی خاک گلدان بنشیند.
  • مزیت چهارم: جالب است بدانید بارها شده است که باغبانان از ناپدید شدن یک‌شبه گیاهان در باغ خود تعجب می‌کند و پس از تحقیق متوجه می‌شوند که برخی موجودات از زیرزمین علاقه زیادی به ریشه گیاهان داشته و آن‌ها را می‌خورند. لذا بهترین روش برای مصون ماندن از این آسیب استفاده از گلدان پلاستیکی خواهد بود.

مطالب مرتبط

نظرات شما

0
X
Call Now Buttonتماس مستقیم تلفنی