رعایت نکات بهداشتی در تولید محصولات پلاستیکی

دسته بندی ها :
رعایت نکات بهداشتی در تولید محصولات پلاستیکی

تولید محصولات پلاستیکی از دیرباز تا به امروز دارای اهمیت بسیاری خواهد بود. ازآنجاکه محصولات پلاستیکی در انواع مختلف با رنگ‌بندی و برندهای متفاوتی عرضه می‌شود لذا نقش گسترده‌ای را در زندگی افراد ایفا خواهند کرد. کاربرد محصولات پلاستیکی در صنایع غذایی گرفته تا بسته‌بندی و سایر صنایع دیگر باعث شده محبوبیت این متریال جادویی دوچندان گردد. ازآنجایی‌که گستردگی محصولات پلاستیکی بسیار زیاد است لذا رعایت نکات بهداشتی در تولید آن نقش اصلی و اساسی خواهد داشت. ما در این مقاله از سایت جهان پلاستیک اهمیت مسائل بهداشتی در تولید محصولات پلاستیکی را بازگو خواهیم کرد.

نکات و پیام‌های بهداشتی در تولید محصولات پلاستیکی

همان‌طور که گفتیم تولید محصولات پلاستیکی در انواع مختلف مستقیماً با سلامت انسان‌ها ارتباط دارد لذا تولیدکنندگان بایستی همواره نهایت دقت را در تولید محصولات خود داشته باشند. به‌صورت کلی تولید این محصولات بایستی از استانداردهای لازم برخوردار باشد به همین دلیل است که هرساله بسیاری از محققان به دنبال راهی برای بازیافت مواد پلاستیکی و تغییر در متریال آن متناسب با سلامتی انسان‌ها خواهند بود.


بیشتر بدانید: تولید مواد پلاستیکی از بقایای ماهی


استاندارد نمودن سطح ماده شیمیایی به‌کاررفته در ظروف پلاستیکی گواه این مطلب خواهد بود از طرفی در ساخت این مواد طوری رفتار می شود که حتی با دمای بالا واکنش شیمیایی مضری را با مواد غذایی انجام ندهد. لذا درصورتی‌که کیفیت این محصولات قابل‌قبول نباشد نمی‌توان به‌آسانی از آن‌ها استفاده نمود.

تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی آشپزخانه که برای تولید انواع ظروف پلاستیکی دربدار و یا حتی ظروف بسته‌بندی تلاش می‌کنند تا بهترین کیفیت را ارائه دهند بایستی از بروزترین تجهیزات و دستگاه‌های تولیدی استفاده نمایند و آزمایشات مختلفی ازجمله Food Grade را با موفقیت پشت سر بگذارند تا در تأمین این مواد موفق ظاهر شوند.

رعایت نکات بهداشتی در ظروف بسته‌بندی مواد غذایی

بسته‌بندی مواد غذایی با استفاده از محصولات پلاستیکی بسیار مهم است زیرا از آسیب‌های بیولوژیکی مواد غذایی جلوگیری خواهد کرد. اگر ظروف مواد غذایی استانداردهای لازم را نداشته باشند به‌راحتی مواد غذایی شما فاسد شده و یا با مواد خطرناک دیگری چون دیوکسین واکنش نشان می‌دهند. به همین دلیل است ظروف مایکروویوی بایستی حداقل استانداردهای لازم را برای تحمل دما داشته باشد.

نحوه تشخیص مواد پلاستیکی بهداشتی و غیربهداشتی

مهم‌ترین سؤالی که ممکن است ذهن شمارا درگیر کند این است که چه طور می‌توان محصولات پلاستیکی ایمن و استاندارد را از محصولات پلاستیکی ناایمن تشخیص داد؟ مهم‌ترین بخش در تولید پلاستیک پلیمر پایه خواهد بود اگر فرآیند تولید پلاستیک از پلیمر پایه کاملاً استاندارد باشد برخی خواص ظاهری و فیزیکی آن نیز مطابق با استانداردهای لازم خواهد بود.

محصولات پلاستیکی ارزان‌قیمت که در بازار به‌وفور یافت می‌شوند طبیعتاً نمی‌توان برای آن‌ها استانداردهای کاملی در نظر گرفت. از قدیم گفتند هر ارزانی بی‌حکمت نیست البته این موضوع با تخفیف محصولات و قیمت‌های درب کارخانه منافات دارد. ممکن است برخی برندهای تولیدی شناخته‌شده باشند و مسائل بهداشتی را نیز رعایت کنند اما قیمت خود را نسبت به رقبا مناسب‌تر عرضه کنند لذا این دلیل کامل و منطقی بر عدم کیفیت محصولات پلاستیکی نخواهد بود.

یکی دیگر از روش‌های نحوه تشخیص بهداشتی بودن محصولات میزان بوی آن‌ها است. مواد اولیه نامرغوبی که در تولید پلاستیک استفاده می‌شود بوی بد و یا بوی خاصی دارند معمولاً این مواد از پلاستیک ضایعات تولید می‌شوند اما از طرفی قیمت این محصولات بسیار ارزان خواهد بود ولی ارزش ریسک کردن را نخواهند داشت.

یکی دیگر از روش‌های تشخیص مواد پلاستیکی مرغوب رنگ آن‌ها است معمولاً مواد غیربهداشتی رنگ مات و یا کدری دارند اما در ساخت مواد پلاستیکی مرغوب از رنگ‌های روشن و شفاف استفاده خواهد شد.

نکته: امروزه برندهای مشهوری در تولید محصولات پلاستیکی بهداشتی و بسیار باکیفیت و استاندارد باهم رقابت می‌کنند دراین‌بین برند پلی نیک توانسته است با تولید انواع محصولات آشپزخانه و منزل و رعایت استانداردهای بین‌المللی رضایت مشتریان خود را جلب نماید. ما مفتخریم به عنوان نماینده اصلی این محصولات آنها را به صورت عمده و با قیمت بسیار مناسب عرضه کنیم.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی