راهنمای کامل مواد غذایی ممنوعه در ظروف پلاستیکی

دسته بندی ها :
راهنمای کامل مواد غذایی ممنوعه در ظروف پلاستیکی

یکی از مهم‌ترین مواردی که ممکن است برای انواع مواد غذایی بیان شود درجه فسادپذیری آن‌ها است. معمولاً مواد غذایی در 3 گروه فسادپذیری بالا، متوسط و کم تقسیم‌بندی می‌شوند لذا درصورتی‌که به‌درستی از آن‌ها استفاده نشود می‌تواند باعث آسیب رسیدن به سطح سلامتی شما شود.

نگهداری درست و استاندارد مواد غذایی نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که بایستی در نظر بگیریم. درست است که برخی از ظروف پلاستیکی در شرایط استاندارد و ایمن تولید می‌شوند اما واقعیت این است که نبایستی مواد غذایی ممنوعه در ظروف پلاستیکی بسته‌بندی کنیم. به دلیل اهمیت داشتن این موضوع سایت جهان پلاستیک سعی دارد به معرفی برخی مواد غذایی ممنوعه برای بسته‌بندی در ظروف پلاستیکی بپردازد. لطفاً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نگهداری سویس، ژامبون و همبرگر در ظروف پلاستیکی

ازآنجایی‌که خوردن غذای منزل یکی از سالم‌ترین روش و سبک زندگی انسان‌ها است اما متأسفانه بیشتر افراد به دلایل مختلف ازجمله مشغله‌های روزمره زندگی فرصت آشپزی و یا درست کردن غذا را به خود نمی‌دهند. لذا به دنبال سریع‌ترین روش یعنی خرید غذاهای بیرون و یا انواع خوراکی‌هایی مثل ساندویچ‌ها می‌روند. ازآنجایی‌که امروزه علاقه بیشتری به خوردن این نوع غذاها احساس شده است لذا بسته‌بندی و نگهداری این نوع مواد غذایی چه در منزل و یا رستوران‌ها اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.

بایستی بدانید که نبایستی کالباس و این مواد را درون ظروف پلاستیکی بسته‌بندی کنیم؛ زیرا نگهداری این مواد غذایی درون ظروف پلاستیکی بعد از مدتی خاصیت غذایی خود را ازدست‌داده و عملاً تأثیری ندارند.

نگهداری تخم‌مرغ در ظروف پلاستیکی

جالب است بدانید درون موادی چون تخم‌مرغ خام باکتری وجود دارد که ازلحاظ علم پزشکی به آن سالمونلا می‌گویند. البته اگر این مواد را حرارت دهیم و به نوع خام خوری نکنیم مسلماً دچار بیماری خاصی ازجمله اسهال نخواهیم شد. توصیه می‌شود از نگهداری موادی مانند تخم‌مرغ و حتی انواع سس‌ها در ظروف پلاستیکی خودداری کنیم زیرا طعم و مزه این غذاها نیز از بین خواهد رفت.

نگهداری نوشیدنی‌های گرم و داغ در ظروف پلاستیکی

البته این مساله را تقریباً اکثر افراد می‌دانند خصوصاً در مراسم و مهمانی‌های زیاد این مساله اولویت پیدا خواهد کرد. بهتر است از مصرف نوشیدنی‌ها داغ در لیوان‌های پلاستیکی خودداری کنیم؛ اما یکی از بهترین انتخاب‌های شما لیوان‌های کاغذی خواهند بود؛ بنابراین توصیه می‌شود از مایعات داغ در ظروف پلاستیکی استفاده نشود.

رعایت نکات بهداشتی در تولید محصولات پلاستیکی

نگهداری سالاد و سبزیجات در ظروف پلاستیکی

این مورد بسیار هم دیده‌شده که بانوان عزیز سالاد و سبزیجات داخل آن را درون ظروف پلاستیکی نگهداری می‌کنند. لازم به ذکر است نگهداری طولانی‌مدت سالاد و سبزیجات در ظروف پلاستیکی توصیه نمی‌شود زیرا خاصیت مواد ریزمغذی خود را ازدست‌داده و ممکن است این مواد پلاسیده شوند.

نگهداری پنیر و شیر در ظروف پلاستیکی

شیر و سایر فراورده‌های لبنی را می‌توان برای مدت کوتاهی در ظروف پلاستیکی نگهداری کرد اما اگر خصوصاً پنیر برای مدت طولانی در ظروف بسته‌بندی مواد غذایی استفاده گردد ممکن است دچار برخی مشکلاتی چون کپک و قارچ شود که خود تهدیدکننده سلامتی می‌باشد.

خرید انواع محصولات پلاستیکی آشپزخانه به صورت عمده

توصیه کلی در مورد نگهداری مواد غذایی در ظروف پلاستیکی

در حال کلی بسیاری از خریداران ممکن است با این اطلاعات آشنا نباشند ازآنجایی‌که تولید محصولات پلاستیکی از مواد پلیمری مختلفی استفاده می‌شود لذا عمدتاً این مواد شامل پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن، پی‌وی‌سی، پلی استایرن، PET، پلی آمید و دیگر ترکیبات است لذا توصیه می‌شود برای بسته‌بندی انواع مواد غذایی خصوصاً مواد غذایی گرم و داغ حتماً از ظروف پلی‌پروپیلن با علامت اختصاری PP که معمولاً در پشت محصولات درج می‌شود استفاده کنید.

خوشبختانه سایت جهان پلاستیک با در نظر گرفتن تمامی این مسائل سال‌ها است به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های معتبر و نماینده قانونی آنلاین درفروش محصولات پلاستیکی است که از برندهای معتبر استفاده می‌کند. عرضه عمده محصولات پلاستیکی با برندهایی چون سحر پلاستیک و پلی نیک با رعایت برخی استانداردهای لازم ازجمله ظروف پلی پروپیل یکی از افتخارات ما است.

برچسب ها :

نظرات شما

  1. admin گفت:

    سلام ممنون از مطلب شما این موادی که واقعا علامت ساختاری در آن ها خصوصا کف آن ها درج میشه واقعی است مثلا میشه بهش اعتماد کرد؟

0
X
تماس مستقیم تلفنی