مناسب‌ ترین ظروف پلاستیکی برای سلامتی انسان

دسته بندی ها :
مناسب‌ ترین ظروف پلاستیکی برای سلامتی انسان

ازآنجایی‌که تقریباً مواد پلاستیکی در تولید ظروف نقش عمده در زندگی انسان‌ها دارد و به‌عنوان وسایل پرمصرف به‌حساب می‌آیند، لذا مهم است که در مورد ظروف پلاستیکی که خصوصاً در خانه و آشپزخانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ حال سؤال اینجا است آیا ظروف پلاستیکی سرطان‌زا می‌باشند و یا برای سلامتی انسان خطرناک هستند؟ لطفاً با این مقاله از سایت جهان پلاستیک همراه باشید تا بدانیم که مناسب‌ ترین ظروف پلاستیکی برای سلامتی انسان چیست.

چه نوع ظروف پلاستیکی ایمن هستند؟

اگر قرار بر این بود که همه موارد پلاستیکی سرطان‌زا باشد چرا تولید می‌شد؟ پس این نظر اشتباه است زیرا بایستی در این مورد بر اساس تحقیقات علمی پاسخ داد نه از روی عقاید غلط. اگر به‌صورت تخصصی به بررسی ترکیبات مواد پلاستیکی بپردازیم می‌توانیم جواب بسیاری از سؤالات را از جمله مناسب‌ ترین ظروف پلاستیکی برای سلامتی انسان چیست را پاسخ دهیم.

اگر در ظروف پلاستیکی از مواد پلی کربنات استفاده شود می‌توان گفت که این ماده سمی بوده و برای بدن مضر است. ماده پلی بی‌کربنات حاوی مواد شیمیایی BFA می‌باشد که باعث اختلالات هورمونی در بدن خواهد شد و می‌تواند زمینه‌سازی انواع بیماری‌ها ازجمله سرطان باشد.

ازلحاظ علمی ظروف پلاستیکی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند کاملاً غیراستاندارد بوده و برای مصرف اصلاً توصیه نمی‌شود. در ساخت این ظروف از علائم اختصاری PC و یا حتی OTHER در آن‌ها استفاده می‌شود.

دومین ماده بسیار پرکاربرد در تولید مواد پلاستیکی ماده PVC خواهد بود. البته این نوع پلیمر خود به تنهای مضر نمی‌باشد ولی اگر با دو ماده افزودنی ازجمله فتالاتی و پایدارکننده حرارتی ترکیب شوند در ظروف پلاستیکی مضر شناخته خواهند شد زیرا می‌تواند با مواد غذایی واکنش دهند.

سومین ماده مضر که در ظروف پلاستیکی نبایستی به کار گرفته شود ماده پلی استایرن یا همان PS خواهد بود. دقت شود از این ظروف به‌هیچ‌عنوان نبایستی استفاده شود زیرا هنگام حرارت دادن با آزاد کردن مواد سمی برای بدن بسیار خطرناک است.

این 3 نکته گفته‌شده درواقع تمام سؤالات شمارا در مورد مواد پلاستیکی پاسخ خواهد داد.

بیشتر بدانید: آشنایی با برخی نکات بهداشتی در تولید محصولات پلاستیکی

چه ظروفی برای استفاده مناسب خواهند بود؟

لازم به ذکر است مناسب‌ترین ظروف پلاستیکی برای سلامتی انسان ظروفی هستند که شامل هیچ نوع ماده مضر نبوده و به‌نوعی در دسته‌بندی بالا جای نگیرند. درواقع ظروفی که در تولید آن‌ها از مواد پلی پروپیل استفاده می‌شود ایمن هستند. مواد پلی پروپیل به‌نوعی نیمه شفاف می‌باشد و مقاومت بسیار بالایی در حرارت خواهند داشت. از طرفی در این ظروف علامت اختصاری PP نیز درج می‌شود.

ظروفی که از پلی‌اتیلن با چگالی کم ساخته می‌شوند نیز برای سلامتی انسان کاملاً ایمن می‌باشند. در ساخت این ظروف از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و علامت اختصاصی آن LDPE است.

برخی از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف نیز مفید هستند به‌شرط آنکه تنها یکبار مصرف شود؛ زیرا در ساختار آن‌ها از پلی‌اتیلن ترافتالات استفاده می‌شود که مجدداً از آن‌ها استفاده کنیم به دلیل حساسیت بالا به مواد غذایی مجدد در طولانی‌مدت سرطان‌زا خواهد بود.

نتیجه‌گیری

هنگام خرید ظروف پلاستیکی حتماً از برندهای معتبر خریداری نمایید. مواد پلاستیکی که توسط تولیدکنندگان برتر تولید می‌شود معمولاً دارای دفترچه راهنما از ساختار مواد و یا علائم اختصاری ذکرشده هستند لذا توصیه می‌شود از مواد پلاستیکی که هیچ نوع علامت ساختار و راهنمای فارسی ندارند استفاده نشود. ما در سایت جهان پلاستیک مفتخریم اعلام کنیم که تمامی مواد پلاستیکی که عرضه کرده‌ایم همگی دارای استانداردهای لازم بوده و از برندهای معتبر بازار خواهد بود. لذا درصورتی‌که در این زمینه سؤالی دارید و میخواهید بدانید که مناسب‌ ترین ظروف پلاستیکی برای سلامتی انسان چیست؟ پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود.

برچسب ها :

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی