آشنایی با بهترین ظروف مخصوص نگهداری انواع مواد غذایی در منزل

دسته بندی ها :
آشنایی با بهترین ظروف مخصوص نگهداری انواع مواد غذایی در منزل

یکی از پرکاربردترین روش‌ها در نگهداری انواع مواد غذایی استفاده از ظروف مناسب بسته‌بندی خواهد بود. لازم به ذکر است به این ظروف بسته‌بندی مخصوص مواد غذایی ظروف یخچالی نیز می‌گویند. ظروف یخچالی ازجمله پرکاربردترین محصولاتی است که در چیدمان مواد غذایی در یخچال نقش اساسی دارد لذا در اشکال مختلف و کاملاً جمع‌وجور ساخته می‌شوند تا به‌راحتی در طبقات مخصوص یخچال جای‌گیرند. اگر نیاز به خرید انواع ظروف نگهداری مواد غذایی در اندازه‌های مختلف هستید لازم به ذکر است ما یکی از بهترین برندهای این محصولات را در فروشگاه اینترنتی جهان پلاستیک عرضه کرده‌ایم. در ادامه شمارا با بهترین ظروف برای نگهداری انواع مواد غذایی آشنا خواهیم کرد لطفاً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین ظروف برای نگهداری غذا در فریزر

فریزر به دلیل دمای زیر صفر ممکن است به‌تنهایی باعث خشک شدن و خراب شدن مواد غذایی شود لذا بهترین روش برای نگهداری مواد غذایی در فریزر استفاده از ظروف مخصوص این کار خواهد بود. البته برای نگهداری مواد غذایی در فریزر ممکن است از ظروف فلزی و یا حتی پلاستیکی استفاده شود. این ظروف بایستی به‌نوعی عایق خوبی در برابر سرما و یخ‌زدگی مواد غذایی باشند.

بهترین ظروف برای نگهداری انواع مواد غذایی در یخچال

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد به این ظروف نیز ظروف یخچالی می‌گویند. توصیه ما این است اگر می‌خواهید مواد غذایی خود را در یخچال نگهداری کنید حتماً از ظروف یخچالی پلاستیکی بر پایه پلی‌اتیلن و یا پلی پروپیل استفاده نمایید. البته گاهی اوقات خانم‌های خانه‌دار ترجیح می‌دهند که از ظروفی چون پیرکس برای نگهداری مواد غذایی در یخچال استفاده کنند؛ اما این ظروف ممکن است سنگین بوده و در هنگام جابجایی دچار مشکل شود؛ ولی ظروف پلاستیکی علاوه بر قابلیت انعطاف‌پذیری بالا بسیار سبک و قابل‌حمل خواهد بود.

ما در سایت فروشگاهی جهان پلاستیک انواع مختلفی از ظروف فریزری را عرضه کرده‌ایم که می‌توانید آن را در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی خریداری نمایید.

خرید عمده ظروف فریزری سوپاپ دار مربعی شکل

بهترین ظروف نگهداری میوه و سبزیجات

اگر قصد نگهداری انواع میوه و سبزیجات را در یخچال دارید حتماً بایستی از یک ظروف خشک و مقاوم در برابر تحمل دمایی استفاده کنید. امروزه در بازار محصولات مخصوص آشپزخانه انواع مختلف از ظروف پلاستیکی شفاف در رنگ‌بندی‌های مختلف درب دار و سوپاپ دار موجود است که کاملاً مناسب این مواد غذایی خواهد بود.

بهترین ظروف مخصوص نگهداری ترشی و شور

دقت کنید به‌هیچ‌وجه برای نگهداری انواع مواد اسیدی ازجمله ترشیجات به‌هیچ‌وجه از ظروف فلزی استفاده نکنید. حتی برای نگهداری شور توصیه می‌شود که از نگهداری آن در ظروف فلزی اکیداً خودداری کنید. ظروف فلزی با مواد اسیدی و نمک واکنش داده و حتی طعم این مواد را عوض می‌کند. بهتر است حتماً از ظروف پلاستیکی مخصوص نگهداری مواد غذایی استفاده شود؛ زیرا این ظروف با مواد اسیدی و نمک داخل شور واکنشی نمی‌دهد و از طرفی بهترین ظروف برای نگهداری طعم و مزه واقعی این مواد غذایی است.

اگر به دنبال بهترین برند ظروف بسته‌بندی پلاستیکی می‌باشید که هم دارای استاندارد و هم قیمت بسیار مناسب باشد توصیه ما خرید محصولات برند پلی نیک خواهد بود.

بهترین ظروف برای نگهداری ماست در یخچال

لازم به ذکر است مواد لبنی چون ماست بایستی در ظروف مخصوصی نگهداری شود که هم‌رنگ، طعم و مزه ماست از بین نرود. لازم به ذکر است یکی از بهترین ظروف مخصوص نگهداری ماست ظروف سفالی بوده زیرا این ظروف به دلیل جذب بالا در مکندگی آب داخل ماست باعث تازه ماندن آن شده و به‌نوعی از هرگونه خراب و کپک جلوگیری می‌کند. در درجه دوم برای نگهداری ماست می‌توانید از ظروف پلاستیکی نیز بهره ببرید.

ظروف مخصوص برای تخم‌مرغ و سس مایونز

دقت کنید تنها برای این مواد نبایستی از ظروف پلاستیکی استفاده شود زیرا ممکن است زمینه ایجاد مسمومیت غذایی را فراهم کند.

برچسب ها :

مطالب مرتبط

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی