اهمیت استفاده از ظروف مخصوص غذا در یخچال

دسته بندی ها :
اهمیت استفاده از ظروف مخصوص غذا در یخچال

امروزه همه ما برای نگهداری انواع مواد غذایی دغدغه بسیاری داریم. از مهمانی‌ها و دورهمی های چند نفره گرفته تا مهمانی‌های دسته‌جمعی استفاده از مواد لازم غذایی و در دسترس همواره می‌تواند به‌عنوان یک نیاز ضروری تلقی شود. نگهداری مواد غذایی که قبلاً پخته‌شده است در شرایط خاصی بایستی صورت گیرد. اگر می‌خواهید این مواد غذایی را در طولانی‌مدت سالم حفظ کنید چاره‌ای ندارید تا از ظروف مخصوص استفاده کنید. اهمیت استفاده از ظروف غذایی برای نگهداری مواد غذایی به حدی است که هم در منزل و هم در محل کار مورد استفاده خواهد بود. ظروف مخصوص انواع مواد غذایی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که بایستی این مواد را به بهترین شکل حفظ کنند. علاوه بر موارد بالا حتی اگر شما یک زندگی کارمندی و یا دانشجویی دارید استفاده از ظروف مخصوص مواد غذایی می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

اهمیت خرید ظروف فریزری دربدار

ازآنجایی‌که برخی مواد غذایی ازجمله مواد پخته‌شده درصورتی‌که شرایط مساعدی نداشته باشند ممکن است به‌زودی فاسد شوند لذا حتی اگر در بیرون در یک فضای سردی نگهداری شود ممکن است تا 1 روز بیشتر دوام نیاورند. به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود که آن‌ها را در یک ظروف معمولی قرار دهیم؛ زیرا برخی عوامل زیر در آن تأثیرگذار هستند که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.

توصیه های لازم برای استفاده از ظروف فریزری

اگر مواد غذایی در ظروف غیراستاندارد نگهداری شود به دلیل ورود جریان هوا و به‌نوعی گردش آزاد اکسیژن برخی میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها هوازی شروع به فعالیت می‌کنند و محیط را برای رشد قارچ و میکروب‌ها مهیا خواهند کرد. از طرفی وجود رطوبت خود نیز مستعد رشد باکتری و میکروب بوده و سرعت رشد آن‌ها را در یک محیط ایده آل دو برابر خواهند کرد؛ بنابراین توصیه می‌شود پس از مصرف هر وعده غذایی حتماً آن را در ظرف مخصوص درون فریزر و یا یخچال قرار دهید.

و مهم‌ترین نکته در مورد استفاده از ظروف مخصوص مواد غذایی این است ازآنجایی‌که درون یخچال و یا فریزر پر است از انواع مواد غذایی با بوهای مختلف لذا اگر این مواد غذایی در ظروف فریزری دربدار استفاده نشود باعث تبادل بوهای مختلف مواد غذایی شده و غذای موردنظر شما دیگر آن طعم و بوی اولیه خود را ندارد.

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که امروزه اشکال مختلفی از ظرف فریزری درب دار به بازار محصولات پلاستیکی آشپزخانه عرضه‌شده است اما یکی از شناخته‌شده‌ترین این محصولات مارک پلی نیک بوده که عاری از هرگونه مواد سمی است.

بیشتر بدانید: راهنمای اختصاصی خرید ظروف فریزری در منزل

ساختار تشکیل دهنده ظروف فریزری

ظروف فریزری پلاستیکی معمولاً دارای اشکال مختلفی است برخی آن‌ها به شکل مربعی، دایره‌ای و برخی دیگر نیز به شکل مستطیل هستند. این ظروف دارای درب فشاری مخصوص بوده که به‌راحتی چفت‌وبست می‌شوند و از ورود هوا به داخل ظرف و یا انجماد سریع در فریزر جلوگیری به عمل می‌آورند. ساختار تشکیل‌دهنده این ظروف از پلاستیک درجه‌یک جنس پروپیلن با گرید استاندارد مواد غذایی بوده که اکثراً دارای استانداردهای لازم اخذشده می‌باشند.

تقریباً شکل ظاهری تمامی این ظروف شفاف هستند و حتی می‌توان از برخی از آن‌ها در مایکروفر نیز استفاده کرد. یکی از قابلیت‌های جالب این محصولات این است که خاصیت انعطاف‌پذیر داشته و به‌راحتی هنگام افتادن ترک نمی‌خورند.

خرید پک کامل ظروف فریزری پلاستیکی

یکی از به‌صرفه‌ترین روش برای تهیه و خرید انواع ظروف بسته‌بندی فریزر استفاده از پک کامل آن و یا چند پارچه بودن خواهد بود. پک کامل حداقل حدود 3 ظرف یخچالی و یا فریزری را در خود جای می‌دهد و از طرفی ازلحاظ قیمتی نیز بسیار باصرفه‌تر خواهد بود.

خرید ظروف غذای مدرسه برای کودکان

اهمیت استفاده از ظروف غذایی برای کودکان نیز در اولویت اول قرار دارد. ظروف پلاستیکی که برای نگهداری غذای کودک استفاده می‌شود بایستی عاری از هرگونه مواد BPA باشند. اگر ظروفی این خاصیت را داشته باشد به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین ظروف در نگهداری مواد غذایی به‌حساب می‌آید. ما به‌عنوان نماینده اصلی محصولات پلی نیک در تولید بهترین ظروف مواد غذایی پلاستیکی در ایران مفتخریم اعلام کنیم درصورتی‌که می‌خواهید علاوه بر ایمن نگه‌داشتن مواد غذایی از ظروف مناسب و بادوام استفاده کنید و دغدغه شستن آن‌ها را نداشته باشید در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

برچسب ها :

مطالب مرتبط

نظرات شما

0
X
تماس مستقیم تلفنی